Ciekawostki branżowe, labber.pl - ogólne, Public Relations, Technologie

Press Service – narzędzie do monitorowania mediów

Monitorowanie mediów społecznościowych to stosunkowo młode interaktywne narzędzie służące marketingowcom. Pomaga wszystkim zainteresowanym, a szczególnie social media managerom czy pijarowcom lepiej poznać rynek funkcjonowania klienta, pozwala na obserwowanie działań konkurencji, monitoring marki, służy ochronie wizerunku i konstruktywnemu planowaniu działań producenta. Jednak monitorowanie Internetu to tylko jedno źródło informacji, dobrze jest mieć także analityczny research tradycyjnych mediów, takich jak prasa, radio czy telewizja. Wówczas do akcji włączyć należy narzędzie Press Service, bez którego profesjonalny PR także się nie odbędzie.

Press Service przede wszystkim jest niezwykle intuicyjny i nie sprawia problemów z użytkowaniem. W szybki i prosty sposób możemy sprawdzić, gdzie i co piszą o naszej marce. Uzyskana wiedza jest szczególnie pomocna, gdy zdarzają się opinie niezbyt przychylne – mamy wtedy szansę na wartościowy feedback, zareagujemy natychmiast, w czasie rzeczywistym. Wśród wielu dostępnych pakietów możemy wybrać to, co jest nam najbardziej przydatne. Przejrzysty sposób prezentacji wyników pozwala na ekspresowe analizy pod kątem rodzaju mediów, liczby materiałów, wydźwięku, rozmiaru, ekwiwalentu reklamowego czy zasięgu publikacji. Jeżeli nie mamy jeszcze konta w Press Service, to zalecany jest okres próbny, aby użytkownik osobiście przekonał się o możliwościach, jakie daje monitorowanie mediów. Łatwość generowania raportów przyda się szczególnie w kontaktach z klientami.

Dobrą opcją jest opieka nad klientem – otrzymujemy wówczas wsparcie pracownika agencji, który wyszukuje dla nas najważniejsze informacje oraz sugeruje, które powinny się znaleźć np. w dedykowanym newsletterze, wykorzystywanym w kontaktach z pracownikami przedsiębiorstwa.

Press Service wypuszcza także sukcesywnie raporty specjalne – jednorazowe oraz cykliczne – z którymi warto się zapoznać, aby mieć ogólny pogląd na preferowane w mediach tematy, by mieć wiedzę o frekwencji produktów, reklamodawców, komentarzy osób opiniotwórczych. Co w mediach „piszczy”? Odpowiedź znajdziemy po analizie okładek tygodników opinii, sceny politycznej czy działań najlepszych polskich youtuberów – a to nam zapewni właśnie Press Service.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL