Doświadczenia, Nowinki techniczne

Dlaczego warto zacząć od inwestycji w makiety funkcjonalne?

Zasada, że na początek warto samemu wypróbować dany produkt zanim się na niego ostatecznie zdecydujemy, sprawdza się także przy projektowaniu serwisów internetowych. Dawno minęły już czasy, kiedy warto było po prostu mieć swój serwis internetowy by uchodzić za nowoczesnego i umiejętnie wykorzystującego potencjał nowych technologii.  Dziś ważne jest by serwis internetowy był nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale też użyteczny. W tym miejscu dochodzimy do tego, jak ważne w procesie prac nad realizacją serwisu www jest zaprojektowanie interakcji i opracowanie makiet funkcjonalnych. Choć na ich realizację trzeba nieraz poświęcić dość dużo czasu, to na pewno taka inwestycja się opłaci.

labber.pl

Wydawać by się mogło, że projektowanie makiet funkcjonalnych niepotrzebnie przedłuża czas realizacji serwisu internetowego i jest zbyteczne. Nic bardziej mylnego! Praca na makietach skraca czas pracy grafika, a odpowiednio stworzona architektura informacji ma decydujący wpływ na użyteczność i jakość serwisu. Dobra makieta funkcjonalna pozwala zaoszczędzić wiele czasu, nerwów i – nie ma co ukrywać – także pieniędzy na dalszych etapach pracy.

labber.pl

Źródło: http://www.projectcartoon.com/

Doświadczenie pokazuje, że zleceniodawca i wykonawca inaczej wyobrażają sobie przełożenie koncepcji kreatywnej na konkretny projekt serwisu internetowego. Makieta pozwala wyeliminować te nieporozumienia. Pracując na makietach można szybko sprawdzić, czy serwis będzie użyteczny: czy łatwo poruszamy się po serwisie, czy tworzy on  spójną całość, czy poszczególne elementy zostały optymalnie zaplanowane i rozmieszczone. Dlatego w agencji Eura7 praca nad architekturą informacji to chleb powszedni.

Ile kosztuje zaprojektowanie interakcji? Zazwyczaj pracę User Experience Designera wycenia się w przedziale 150-250 zł netto, za godzinę jego pracy. Czas zaprojektowania interakcji i wykonania makiety w przypadku prostego landing page to 2-3 dni. Praca nad dużymi projektami trwają tygodniami.

Ile można zarobić? DUŻO! Inwestycja w użyteczność jest jednorazowa, a efekt trwa latami. Jeżeli  tym sposobem o 30% zwiększy ilość zapytań / zamówień / czas przebywania na stronie, wówczas może okazać się, że zainwestowane pieniądze zwróciły się nam w ciągu kilku miesięcy. Każdy kolejny miesiąc to większy zysk firmy.

Agencja interaktywna Eura7 to „Marketing na nowo”. Dlatego naszymi realizacjami staramy się wywoływać u odbiorców same pozytywne i nowe, nigdy nie przeżywane doznania. To one także przywiązują nas do marki.  I to jest właśnie User Experience!

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL