Eura7, Najnowsze, Przydatne narzędzia, WWW

Przydatne triki w WordPressie – Gravatary

Mimo swojej popularności, WordPress jest dla wielu osób platformą, która przyprawia o ból głowy. Nie da się ukryć, że aktualizacje często nie są do końca przemyślane, przez co stają się niefunkcjonalne. Jeżeli chcemy, aby strona na WordPressie służyła nam przede wszystkim w celach firmowych (przedstawienie oferty, sprzedaż czy promocja), warto byłoby zrezygnować z domyślnego szablonu na rzecz bardziej spersonalizowanego. To automatycznie podniesie naszą wiarygodność i profesjonalizm. Aby nie zdawać się całkowicie na to, co oferuje nam dany szablon, możemy sami lub z drobną pomocą programisty wdrożyć na stronę kilka prostych elementów, które ją urozmaicą, a jednocześnie będą estetyczne i przydatne. Ponieważ w tym roku obchodzimy #20lateura7 i w związku z tym #dzielimysięwiedzą, niniejszym wpisem rozpoczynamy cykl artykułów, w których będziemy opisywać przydatne wskazówki techniczne dotyczące WordPressa. Zacznijmy od Gravatarów.

Dodawanie Gravatara autora do postów

Gravatar – Globalnie Rozpoznawalny Avatar – umożliwia swobodne poruszanie się w sieci i komentowanie z uwzględnieniem naszego avataru niezależnie od tego, na jakiej stronie się znajdujemy i czy jesteśmy tam zalogowani. Avatar zawsze się pokaże i dla każdego miejsca na WordPressie będzie taki sam. Jest połączony z naszym adresem mailowym. Jego utworzenie jest banalne – wystarczy wejść na stronę internetową Gravatara, zalogować się poprzez konto na WordPressie, wgrać zdjęcie, podać dane – i to wszystko!

Jest to dodatek, który pozwala budować tożsamość marki (bo każda osoba może być marką), potwierdza jej wiarygodność i jest jedną z dróg, która pozwala dotrzeć do świadomości odbiorcy. Dzieje się to zwłaszcza gdy sporo się udzielamy na forach czy w dyskusjach w komentarzach.

Tę funkcjonalność można jednak wykorzystać jeszcze na inne sposoby. Jednym z nich jest wyróżnienie postów danego autora poprzez “przyklejenie” do nich jego avatara. Przydaje się to szczególnie wtedy, kiedy stronę prowadzi kilka osób, a np. każda specjalizuje się w innej dziedzinie. W zakładce “O nas” czy “Redakcja” znajduje się zazwyczaj pełny opis pełnionej funkcji, zarys życiorysu czy zainteresowania i umiejętności danego redaktora. Takie graficzne odwołanie przy tytule posta jak Gravatar pozwoli łatwo zidentyfikować autora. Ten dodatek wymaga niewielkiej ingerencji w kod:

<?php 

echo get_avatar( get_the_author_meta( ‚ID’ ), 100); 

?>

W zależności od szablonu i ustawień naszej strony efekt będzie różny, natomiast na Labberze prezentuje się tak:

przykład Gravatara

Wizualnie jest to drobnostka, praktycznie jednak porządkuje układ strony i umożliwia tworzenie sieci skojarzeń z autorem, portalem, a w konsekwencji z całą firmą i marką. Często jest też stricte wewnętrznym ułatwieniem.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL