Podcast, Sezon 2: Social Media

Regulamin Facebooka – audiobook

Witam w kolejnym odcinku 2. sezonu podcastu Marketing ludzkim głosem.

Social media to dzisiaj przede wszystkim Facebook, a Facebook ma swój regulamin. Czytaliście? Nie? Ja też nie. Więc przeczytajmy wspólnie i sprawdźmy, co właściwie akceptujemy, rejestrując się w najpopularniejszej i najpotężniejszej obecnie platformie social media świata zachodniego.

Warto posłuchać, choćby po to, by nie powielać bezmyślnie, pojawiających się regularnie łańcuszków “niewyrażających zgody” na wykorzystywanie danych użytkownika. Jeżeli rejestrujemy się na Facebooku, akceptujemy jego regulamin. A w regulaminie wyraźnie, i to już w pierwszych punktach, opisane jest w jaki sposób i które nasze dane, oraz publikowane treści (jak zdjęcia), mogą być wykorzystywane i rozpowszechniane.

Regulamin Facebooka dzieli się na 5 rozdziałów:

  1. Nasze usługi
  2. Nasze Zasady dotyczące danych i ustawienia prywatności użytkownika
  3. Zobowiązania użytkownika na rzecz Facebooka i naszej społeczności
  4. Dodatkowe postanowienia
  5. Pozostałe regulaminy i zasady, jakie mogą mieć zastosowanie do użytkownika

Część pierwsza tłumaczy misję Facebooka i to, w jaki sposób ją realizuje, czyli jak łączy użytkowników z osobami, grupami, firmami, organizacjami i innymi użytkownikami. Wyjaśnia przy tym, w jaki sposób do wyszukiwania i nawiązywania kontaktów wykorzystywane są nasze dane. Z tego rozdziału można również dowiedzieć się, jak działają reklamy i dlaczego są wyświetlane użytkownikom różne oferty oraz sponsorowane materiały. Facebook mocno też podkreśla znaczenie społeczności, tworzonych w jego obrębie, dlatego dowiemy się z regulaminu, jak je wspiera oraz zwalcza szkodliwe działania. Kolejne punkty przedstawiają szereg technologii, które Facebook zarówno wykorzystuje, jak i udostępnia użytkownikom, umożliwiając globalny dostęp do usług w różnej formie i na różnych urządzeniach.

Rozdział drugi w całości dotyczy danych i ustawień prywatności użytkownika, co w czasach skandali i RODO zapewne wiele osób powinno zainteresować. Nic dziwnego zatem, że w regulaminie ten punkt sprowadza się do odesłania do Zasad dotyczących danych – całego, osobnego regulaminu prywatności.

Rozdział trzeci to prawa, obowiązki, nakazy i zakazy jakie nałożone są na użytkownika. Jak by nie patrzeć, nie tylko my możemy wymagać od Facebooka, ale także sami się do czegoś zobowiązujemy. Znajduje się tutaj kilka punktów, które są niezwykle interesujące i mogą budzić wątpliwości. Czy wiedzieliście na przykład, że na Facebooku wymagane jest posługiwanie się imieniem i nazwiskiem, których używamy na co dzień i zakazane jest korzystanie z tego medium osobom poniżej 13 roku życia? Są w tym rozdziale uregulowane także ograniczenia w zakresie korzystania z naszych praw własności intelektualnej. W przypadku złamania jednego z punktów tego regulaminu nasze konto może zostać zablokowane.

Informacje co zrobić w takiej sytuacji, znajdziemy po kliknięciu w podany link: https://www.facebook.com/help/103873106370583?ref=tos

Rozdział 4. reguluje inne postanowienia, jak sposób aktualizacji regulaminu, wspomniane przypadki zawieszenia lub zamknięcia konta, informacje o odpowiedzialności Facebooka za różne wypadki i sposób wyjaśniania sporów. Znajdziemy też tutaj pozostałe postanowienia, wśród których uregulowane jest m.in. objęcie kontroli nad kontem w statusie “In memoriam” (czyli co się dzieje z naszym kontem po śmierci). Szczegóły na ten temat, znajdziemy w tym linku: https://www.facebook.com/help/1506822589577997?ref=tos

Ostatni rozdział, piąty, to zbiór odnośników do innych zasad i standardów, dotyczących ważnych elementów korzystania z Facebooka, których regulacje są na tyle obszerne, że poświęcono im osobne podstrony. Są to między innymi zasady dotyczące reklam, warunki płatności dla twórców aplikacji, standardy społeczności i zasady handlowe.

Opisany regulamin dotyczy aktualizacji z 19 kwietnia 2018 r., która była aktualną, na dzień publikacji tego odcinka, wersją regulaminu Facebooka.

Zapraszam do słuchania!


PS
Czy wiedzieliście, że znak podkreślenia “_”, widywany często w adresach URL, nazywany jest podkreślnikiem, ale także podłogą? ;)


Z tego odcinka dowiecie się:

  • Jak brzmi regulamin Facebooka?
  • Co reguluje regulamin Facebooka?
  • Jaka jest misja Facebooka?
  • Jakie dane i do czego wykorzystuje Facebook?
  • Jakie technologie udostępnia użytkownikom Facebook?
  • W jakim celu wyświetlane są użytkownikom reklamy i oferty?
  • W jaki sposób Facebook dba o tworzenie społeczności?
  • Jak Facebook zwalcza niestosowne treści i szkodliwe działania?
  • Jakie technologie wykorzystuje Facebook?
  • Jak Facebook ułatwia użytkownikom nawiązanie kontaktu z osobami z innych aplikacji?
  • Jakie są zobowiązania użytkownika?
  • Kto może korzystać z Facebooka?
  • Czy użytkownik Facebooka może korzystać z fałszywego imienia i nazwiska?
  • Co można robić na Facebooku?
  • Czego nie wolno robić na Facebooku?
  • Jakie działania może podjąć Facebook w razie naruszenia standardów społeczności?
  • Co może zrobić użytkownik Facebooka, jeżeli jego prawa zostaną naruszone?
  • Czy zdjęcia użytkowników Facebooka można rozpowszechniać i udostępniać innym?
  • Czy usuwane treści zawsze są naprawdę usunięte?
  • Jak regulowane są prawa własności intelektualnej?
  • Jaki jest proces i zasady aktualizacji regulaminu Facebooka?
  • Jak zamknąć lub usunąć konto na Facebooku?
  • Co zrobić w przypadku zablokowania konta?
  • Czy Facebook może zmienić nazwę użytkownika?

Dołącz do grupy networkingowej podcastu Marketing ludzkim głosem:
https://www.facebook.com/groups/MarketingLudzkimGlosem/

Podobał Ci się ten materiał?

Zostań z nami na bieżąco! Zapisz się do naszej podcastowej listy mailingowej.

Dziękuję za zapisanie się do mojej listy mailingowej.

Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację.
Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.

Webinar lojalnościowy
x