Case Studies, Ciekawostki branżowe, Inspirujące Kampanie

Rosyjskie kurczaki z KFC w walce ze smartphonami! Kto wygrał to starcie?

Stworzenie i zrealizowanie skutecznej i przyciągającej kampanii komercyjnej bywa niełatwym zadaniem. Dodatkowym wyzwaniem jest z pewnością rozszerzenie jej o aspekt społeczny. Nie jest to jednak niewykonalne, co udowodnili marketerzy z moskiewskiej agencji “Miguelivanov”, będący odpowiedzialni za działania promocyjne prowadzone dla rosyjskiego oddziału KFC.

Twórcy kampanii „Enjoy Real Things”, swoje działania oparli na spocie, którego motywem przewodnim był bardzo aktualny w ostatnich latach problem – uzależnienie od smartphonów. Marketerzy odnieśli się do tego, że coraz nowsze funkcje urządzeń mobilnych sprawiają, że poświęcamy im za dużo czasu, tracąc tym samym kontakt z tym co piękne i ważne wokół nas.

I rzeczywiście, minutowy film odzwierciedla tę smutną prawdę. Bohater, młody mężczyzna, zaczyna swój dzień od sięgnięcia po telefon, który towarzyszy mu przez cały dzień. Tym samym omija go wiele przeżyć. Zamiast kawy przygotowanej przez dziewczynę, wybiera tę na ekranie smartphona, natomiast spotkania z przyjaciółmi mijają na patrzeniu w ekran telefonu.

Spot kończy się wymowną sceną w jednej z restauracji KFC, gdzie bohater spotyka się z kolegami. Ci widząc jego uzależnienie od urządzenia postanawiają zrobić mu żart i wysyłają zdjęcie pustego kubełka. Wówczas młody mężczyzna odkłada smartphone i dostaje nową porcję, delektując się tym co realne, a więc doznaniami płynącymi z jedzenia kurczaków KFC.

Wykorzystanie problemu społecznego przy realizacji komercyjnej kampanii okazało się strzałem w dziesiątkę. Atutem spotu okazał się także dobrze dobrany podkład muzyczny, który wprowadza oglądającego w atmosferę reklamy. Oddziaływanie na emocje odbiorców, pozwoliło na stworzenie kreacji, która wraz z marką długo zapada w pamięci. Dodatkowo sięgnięcie po motyw społeczny pokazało KFC jako społecznie odpowiedzialny podmiot.

Prywatnie fan piłki nożnej, fotograf amator, oraz zapalony podróżnik! Social media to jego pasja, co sprawia, że czas spędzany w pracy jest dla niego przyjemnością. Ze wszystkich platform społecznościowych najbardziej ceni sobie Instagram, który jest jego oczkiem w głowie.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL