Ciekawostki branżowe, Najnowsze, Reklama, Spoty reklamowe

Rozgrzewka przed Super Bowl 2020 – reklama Google

Już w poniedziałek naszego czasu odbędzie się tegoroczny finał Super Bowl. Wyczekując materiałów w postaci spotów reklamowych do marketingowych analiz, trafiliśmy na film Google.

Koncern świetnie wykorzystał potencjał wydarzenia, produkując swego rodzaju Q&A dotyczące Super Bowl i jego historii. Podstawa do stworzenia takiego filmiku jest nieskomplikowana i organiczna – to po prostu dostrzeżenie powtarzalności pytań o event w wyszukiwarce Google. Zwykle praktycznych i czysto informacyjnych, czasami jednak takich bez dobrej odpowiedzi (kto wygra?).

Spot co prawda bazuje na prostym (i bardzo dobrym) pomyśle, ale do jego wykonania Google musiało się bardziej przyłożyć, aby maksymalnie uatrakcyjnić formę. Stąd też widzimy dynamiczny obraz, który składa się z takich fragmentów jak nagrywanie ekranu, śmieszne filmiki z YouTube’a w ramach odpowiedzi na niektóre pytania, archiwalne nagrania z meczów, ale też wiele zaaranżowanych scenek z gwiazdami futbolu i celebrytami. Te często posiadają różne konteksty i nawiązania (bajki, filmy), co sprawia, że googlowski spot jest silnie intertekstualny. W kadry subtelnie wpleciono też funkcje czy aplikacje jak Google Maps & Street View, Google Assistant czy automatyczne poprawianie i sugerowanie wpisywanych w pasek wyszukiwania fraz.

Ostatnie sekundy filmiku zajmuje scena z Jennifer Lopez, która z zawadiackim uśmiechem „i tak wie, kto wygra”, co nie pozostaje bez znaczenia – w tym roku JLo łączy bowiem siły z Shakirą, z którą mają dać wspólne show. Taka decyzja również była przed kilkoma miesiącami, tuż po ogłoszeniu tego występu, szeroko komentowana. Obrazowano ją jako starcie dwóch latynoskich gwiazd – teoretycznie przecież rywalek na rynku.

Samo zagranie z wypuszczeniem „informatora” na temat Super Bowl na kilka dni przed wydarzeniem, jednocześnie nie wykupując reklamy za miliony dolarów podczas samego finału, jest godne podziwu pod względem marketingowym i finansowym (choć Google zapewne akurat mogłoby sobie na tego typu reklamę bez problemu pozwolić). Stanowi on jednocześnie esencję kwestii, o których rozmawiało się od miesięcy. 

Pierwsza pre-reklama związana z Super Bowl już za nami i oceniamy ją naprawdę wysoko – zestawienie i komentarz do reszty opublikujemy natomiast po finale, na którym będzie można obejrzeć pełne wersje wszystkich spotów.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL