Kiedy wstępna lista słów kluczowych jest już gotowa, najlepiej sprawdzić, jakie podobne frazy zaproponuje nam wyszukiwarka, kiedy będziemy ich szukać. W Google frazy podobne do tej, którą wpisaliśmy, często wyświetlają się pod wynikami wyszukiwania.
Bardzo pomocne będzie też „narzędzie propozycji słów kluczowych”, oferowane przez program AdWords. Mimo, że służy ono głównie do ustalania stawek reklam AdWords, jest także cennym źródłem informacji na temat liczby miesięcznych wyszukiwań interesujących nas fraz. Korzystanie z tego narzędzia nie wymaga posiadania konta AdWords, jest dostępne dla wszystkich. Oprócz liczby wyszukiwań, można w nim także znaleźć wiele propozycji podobnych słów kluczowych, których najczęściej szukają internauci.
Gdy będziemy postępować zgodnie z powyższymi wskazówkami, przygotujemy sprawdzoną i dobrze dostosowaną do profilu działalności firmy czy specyfiki marki listę słów kluczowych. Dzięki takiej liście firma, firma wykonująca serwis www, będzie wiedziała pod jakie hasła powinna ją zoptymalizować. Wiedza o tym, czego szukają internauci jak chodzi o daną działalność, produkty czy usługę, pozwoli także tak dostosować architekturę informacji na naszej stronie, aby każdy, kto na nią trafi, bez problemu odnalazł dokładnie to, czego szuka.