Ciekawostki branżowe, Facebook, Instagram, Media społecznościowe

Social media w 2017 roku

Rok 2016 i wszystko co się w nim wydarzyło to już przeszłość. Przed nami kolejne 12 miesięcy i teraz liczy się tylko to, co przyjdzie wraz z nimi. Patrząc na minione 365 dni, można powiedzieć, że był to okres, w którym social media przeżyły prawdziwy rozkwit.

unnamed

Nowy rok nie powinien być pod tym względem gorszy od poprzedniego. Wszystko wskazuje, że będzie to czas dynamicznej kontynuacji a o jej kierunku prawdopodobnie zdecydują trendy tu wymienione. Czy okażą się słuszne? O tym przekonamy się w przeciągu nadchodzących miesięcy!

1. VIDEO LIVE:

Już dziś content video live skutecznie wypiera tradycyjną treść, czego udokumentowaniem są modyfikacje dokonane na największych platformach social media. Instagram, Snapchat, Twitter oraz Facebook – wszystkie one mają specjalne rozwiązania, które ułatwiają użytkownikom udostępnianie treści w formie filmów dodawanych na żywo. Prawda jest taka, że bez nich wiele marek nie wyobraża sobie już funkcjonowania w social media. To w końcu jeden z najlepszych sposobów na pokazanie swojej autentyczności.

Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych 12 miesiącach transmisje live będą odgrywać jeszcze większe znaczenie. Szczególnie będzie można to zauważyć w obszarze wydarzeń oraz sportu. Świetnym przykładem są największe festiwale muzyczne czy klub piłkarski Real Madryt. Drużyna ze stolicy Hiszpanii już obecnie korzysta z facebookowych transmisji do relacjonowania meczów drugiego zespołu, treningów czy konferencji prasowych. W 2017 roku takie działanie może stać się ogólnie przyjętą normą wykorzystywaną przez każdy podmiot.

2. KOMUNIKATORY I CHATBOTY:

Pamiętacie Messengera sprzed roku? Wtedy była to zupełnie prosta platforma umożliwiająca użytkownikom Facebooka komunikację między sobą. W ciągu roku aplikacja przeszła gruntowną zmianę (jak większość produktów od Marka Zuckerberga) dzięki czemu zyskała kilka ważnych funkcji. Wydaje się, że to początek, który będzie kontynuowany w 2017 roku.

Jedną z prognoz dla Messengera i innych aplikacji służących do komunikacji jest wprowadzenie botów. Ich zadaniem będzie zamiana komunikatorów w miejsca do prowadzenia obsługi klienta. Boty będą pełnić tam rolę „wirtualnych doradców”, którzy będą pomagać konsumentom w rozwiązaniu problemów. Najbliższy rok powinien być okresem, w którym boty zaczną pełnić rolę narzędzia wspierającego tradycyjne biuro obsługi klienta.

3. WIĘCEJ PŁATNEJ REKLAMY:

Ubiegły rok to czas zdecydowanego wzrostu płatnych form promocji na portalach społecznościowych. Co prawda wciąż rdzeń działalności w social media stanowią tradycyjne fanpage’e, ale w kolejnych 12 miesiącach możemy spodziewać się, że treści sponsorowane będą powoli przejmować prym i dominować. Z pewnością przeświadczeń na temat unikania przez użytkowników płatnych treści można odłożyć na półkę pomiędzy książki z bajkami.

Trend sugerujący oparcie kampanii na płatnych treściach ma swoje oparcie w wielkim atucie prowadzenia tego typu działań. Jest nim możliwość dotarcia do odpowiednio zdefiniowanego odbiorcy, co pomaga skutecznie zmieniać odbiorców contentu w konsumentów. Dzięki temu marka notuje zyski i zwrot kosztów poniesionych na promocję. Popularyzacja płatnych treści przyniesie korzyści także konsumentom, którzy będą otrzymywać lepiej spersonalizowany content.

4. ZAAWANSOWANA ANALITYKA:

Nie od dziś wiadomo, że kluczem dobrze zrealizowanej kampanii promocyjnej jest dokładna analityka i zbieranie informacji odnośnie odbiorców. Potwierdzi to każdy specjalista zawodowo zajmujący się prowadzeniem profili w mediach społecznościowych. Obecnie każdy z największych kanałów social media już oferuje w tym temacie bardzo ciekawe rozwiązania.

Analityka to kolejny trend, który prawdopodobnie zdecyduje o tym w jakim kierunku pójdą social media w 2017 roku. Możemy się spodziewać, że kolejne 12 miesięcy przyniesie jeszcze ciekawsze rozwiązania, pozwalające na jeszcze dokładniejsze sprawdzanie do kogo w istocie trafia nasza treść, a to w konsekwencji wpłynie na jakość oferowanego contentu.

5. ROZSZERZONA RZECZYWISTOŚĆ:

To nic innego jak połączenie świata rzeczywistego z elementami generowanymi komputerowo. Prekursorem działania tego typu jest Snapchat, który jako pierwszy umożliwił rozszerzenie zdjęć i filmów video specjalnymi naklejkami oraz filtrami. Kolejnym przełomowym punktem w tym aspekcie był ogromny sukces aplikacji Pokemon GO. Pozytywna opinia konsumentów sprawiła, że Facebook błyskawicznie wprowadził to na Instagramie i Messengerze.

Wszystkie przewidywania wskazują, że w kolejnym roku ten trend będzie się jeszcze bardziej rozwijał i będzie jednym z głównych kierunków w social media. Według najświeższych informacji najwięksi przedstawiciele social media bardzo intensywnie eksperymentują w tym obszarze, czego efektem są choćby najnowsze inwestycje Facebooka w opcje Masquerade.

6. WIĘKSZA KREATYWNOŚĆ:

O kierunku, w którym podążą social media w nowym roku zdecydują nie tylko rozwiązania wprowadzane przez największe platformy ale także działania prowadzone przez samych twórców contentu. Każda z największych platform oferuje bardzo wiele ciekawych rozwiązań. Kluczem jest jednak nieszablonowe podejście do nich i zaprezentowanie swojej kreatywności.

To właśnie kreatywność content designerów będzie prawdziwym testem dla wszystkich innowacji wprowadzonych w ostatnim czasie przez kluczowe platformy. Każdego dnia do konsumentów dociera tak wiele treści, że nie jest on w stanie zapoznać się nawet z niewielkim jej odsetkiem. Dlatego nieszablonowe podejście zdecyduje o tym kto utrzyma się na rynku.

 

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Prywatnie fan piłki nożnej, fotograf amator, oraz zapalony podróżnik! Social media to jego pasja, co sprawia, że czas spędzany w pracy jest dla niego przyjemnością. Ze wszystkich platform społecznościowych najbardziej ceni sobie Instagram, który jest jego oczkiem w głowie.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL