Abanana, Artykuły, Ciekawostki branżowe

Sprasowany Banan #10

Przygotowane materiały z tego tygodnia nie napawają zbytnim optymizmem. Mamy kilka złych decyzji oraz kilka potknięć wizerunkowych. Spokojnie, mimo wszystko jest kilka perełek, które wywołały uśmiech na twarzach działu kreatywnego. Po burzy zawsze wychodzi słońce, a po intensywnym tygodniu pracy zawsze pojawia się kolejny „Sprasowany banan”.

FIFA już nigdy nie będzie taka sama

Kultowa gra dla fanów piłki nożnej zmienia nazwę na EA Sports FC. Wszystko za sprawą kończącej się umowy między EA Sports a światową federacją FIFA. EA uspokaja fanów – wszystko, co do tej pory znali i kochali w kultowej grze, nie ulegnie zmianie. Kluby, drużyny i zawodnicy pozostaną takie same, a wszystko za sprawą wykupionych licencji. Marka chce przejść zmiany i otworzyć przed sobą nowe możliwości.

 

Instagram #troublemaker

Popularny serwis testuje właśnie nową opcję, która odbiła się głośnym echem w środowisku marketingowym. Chodzi o innowację, w której na instastories będą wyświetlane jedynie 3 pierwsze kafelki, reszta materiałów będzie dostępna po kliknięciu pokaż wszystko. Ma to zwrócić uwagę twórców na rolki, które próbują konkurować z TikTokiem. Niestety, działania utrudniające użytkownikom Instagrama dotarcie do odbiorcy, mogą wpłynąć negatywnie na zaangażowanie w tworzenie nowych treści. Czyżby był to strzał w stopę Instagrama?

Google na celowniku rządu USA

Nowa ustawa o konkurencji i przejrzystości w reklamie cyfrowej zakazuje firmom reklamowym (które przekraczają 20 milionów dolarów dochodu rocznie) uczestnictwa w więcej niż jednej części cyfrowego procesu reklamowego. Google z pewnością wpisuje się w ten zakaz. Gigant komentuje ustawę, zwracając uwagę, że jego narzędzia pomagają amerykańskim witrynom w finansowaniu i promowaniu treści, rozwijaniu się oraz ochronie ich biznesów pod względem prywatności. Nowa ustawa może mieć również wpływ na spadek jakości oferowanych usług. Nie wiadomo, czy te argumenty przekonają senatorów USA.

Disney+ wreszcie w Polsce

Już w następnym miesiącu na polskim rynku zadebiutuje platforma Disney+. Będzie ona dostępna za 28,99 zł miesięcznie, a w jej repertuarze znajdziemy kultowe produkcje Disneya, jak również hity kinowe Pixara, Marvela, National Geographic oraz Star Wars. To istna gratka dla dzieci – zarówno tych małych jak i dużych!

 

Senior vs Internet

Internet przestaje być domeną jedynie młodego pokolenia. Coraz częściej po możliwości, które oferuje cyberprzestrzeń, sięgają seniorzy. Mimo że często brakuje im wiedzy na temat wirtualnego świata, to coraz częściej robią zakupy online, używają nowoczesnych płatności cyfrowych, czy też korzystają paczkomatów. Takie wnioski zostały wysunięte z nowego raportu „Pokolenie Silvers w e-commerce” Fundacji Kobiety e-biznesu. Uważamy, że w przyszłości zaangażowanie seniorów e-commerce będzie tylko rosło, co sprawi, że ten temat stanie się szczególnie atrakcyjny dla reklamodawców.

Wyjątkowa influencerka

Jedna z organizacji charytatywnych postanowiła zmienić wyidealizowane standardy tworzenia postaci w integracyjnych przestrzeniach cyfrowych. Efektem tych starań jest Kami – wirtualna influencerka z zespołem Downa. Twórcy cyber postaci pomijają fakt naturalnych zmian, jakie zachodzą w ludzkim ciele. Dotychczasowy brak indywidualności w tworzeniu takich awatarów poszerza nietolerancję wobec odstępstw od wyidealizowanej normy w życiu realnym. Do wygenerowania Kami użyto ponad stu zdjęć dziewcząt z zespołem Downa, a sam projekt ma podkreślać, że „zespół Downa nie jest błędem i że nie potrzebuje naprawiania”.

Kami: World’s First Virtual Influencer with Down Syndrome from Jason Feng on Vimeo.

W branży miłość kwitnie, czego przykładem jest kampania PKP Intercity „Zakochaj się w kolei”. Innym przykładem jest  Just Join IT „Wiemy, wiemy… nie szukasz miłości, tylko pracy”. Mimo podobnej tematyki reklama Just Join IT nie chwyciła za serce, za to…została wstrzymana. W świecie reklamy i marketingu należy być czujnym i ostrożnym w kwestii poruszanych tematów. Nie zawsze dobry pomysł jest ubrany w odpowiednie słowa – jak przekonali się twórcy powyższej kampanii. Tą radą kończymy cotygodniowy przegląd prasy działu kreatywnego. Do zobaczenia za tydzień!

Źródła:

  • https://sport.radiozet.pl/Pilka-nozna/FIFA-zmieni-nazwe.-EA-Sports-zakonczy-wspolprace-z-federacja
  • https://socialpress.pl/2022/05/instagram-zmieni-zasady-wyswietlania-stories-opcja-ta-moze-zmniejszyc-zaangazowanie-uzytkownikow
  • https://socialpress.pl/2022/05/google-moze-zostac-zmuszone-do-znacznego-zmniejszenia-dzialalnosci-reklamowej-w-zwiazku-z-nowa-ustawa-w-usa
  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-korzystac-disney-jakie-urzadzenia-android-tv-rejestracja-ceny-oferta-programowa-jak-pobrac
  • https://socialpress.pl/2022/05/seniorzy-coraz-bardziej-lubia-zakupy-online-i-nowoczesne-sposoby-platnosci
  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kami-pierwsza-wirtualna-influencerka-zespol-down

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x
Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL