Artykuły, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Media społecznościowe

Sprasowany Banan #12

Wielkie rozstania Facebooka i huczne powroty Elona Muska – tematy niemal jak z Pudelka, ale to dalej nasza cotygodniowa prasówka. Nie zmieniamy tematyki – cały czas trzymamy się reklam i kampanii marketingowych. Może nie „gorące ploteczki”, ale cenione i sprawdzone informacje – to zawsze znajdziecie w naszym przeglądzie prasowym. Przed nami kolejny tydzień podsumowania. 

Pokrzywdzony Snapchat

Odnotowano znaczny spadek akcji Snapchata na giełdzie. Przyczyną są nierozważne słowa Evan Spiegel (CEO aplikacji Snapchat) na temat przyszłości finansowej aplikacji mobilnej. Skala zysku będzie zdecydowanie mniejsza niż 10%, które już zostały już odnotowane. CEO Snapchata za przyczyny uznaje wojnę na Ukrainie, inflację oraz problem z łańcuchem dostaw. Po tych słowach akcje aplikacji drastycznie spadły, bo aż o 40,7%.

Facebook niczym Bob Budowniczy

Meta wypuszcza nowe narzędzia, które usprawnią proces komunikacji między firmami a konsumentami. Nowości będą dotyczyły takich funkcji jak: filtrowania w formularzach błyskawicznych, pobierania plików w formacie PDF, elastyczności w trakcie tworzenia reklam kontaktowych, a także dostępu do treści premium. Od teraz reklamy można będzie tworzyć automatycznie z poziomu aplikacji WhatsApp Business. Zespół Meta nie próżnuje szukając najlepszych rozwiązań dla swoich klientów, których ostatnimi czasy ubyło. Między innymi z tego powodu nowe narzędzia będą dedykowane właścicielom małych i średnich firm, którzy stanowią kolejną już grupę docelową amerykańskiego przedsiębiorstwa.

Roblox x Tommy Hilfiger

Roblox jest systemem do tworzenia gier online, który ostatnimi czasy święci triumfy popularności goszcząc na swojej platformie takie marki jak np. Tommy Hilfiger, który zdecydował się na dołączenie do wirtualnego świata. Tommy Play (bo tak będzie nazywać się gra marki premium) to miejsce, gdzie brand będzie budował relacje z użytkownikami poprzez przeniesienie ich do oldschoolowego Brooklynu. Gracz będzie miał możliwość poznania wirtualnego miasta, zwiedzając go na BMXie. Do odkrycia będą nie tylko kultowe miejsca aglomeracji, lecz przede wszystkim obrandowane logiem Tommy’ego Hilfigera ubrania i akcesoria dla wirtualnego awatara, które ukryte będą w różnych częściach mapy.

To nadal przejęcie Twittera czy już “Moda na sukces”?

Tak, znowu chodzi o Elona Muska i 44 miliony dolarów wydane na Twittera. Zarząd nie przyznał mu dostępu do żądanych przez niego informacji o liczbie spam botów i innych fałszywych kontach, co według umowy jest równoznaczne z prawem do rezygnacji z przejęcia platformy. Według ekspertów może to być jedynie zabieg Muska, który chce obniżyć cenę platformy społecznościowej lub też chce zrezygnować z jej kupna bez wypłacania przewidzianej w umowie kary. Groźby są niezasadne, ponieważ Musk nie ma prawa wymagać, aby dotychczasowy dyrektor serwisu (który podał, że liczba fałszywych kont nie przekracza 5%) zmienił metodę weryfikacji kont na jego życzenie.

Niepewna pozycja aplikacji Netflixa 

Polacy coraz rzadziej oglądają Netflixa na telefonie. Takie wyniki przedstawiła agencja Spicy Mobile badająca mobilną aktywność użytkowników systemu Android. W zestawieniu znaczenie miały zasięgi oraz dzienny czas użytkowania. Mimo spadku popularności Netflix nadal plasuje się wysoko w zestawieniu i wydaje się (jak do tej pory) niedościgniony przez konkurencje. Aplikacje Player oraz HBO Max nie stanowią (póki co) zagrożenia dla czołowego serwisu streamingowego Polaków.

Wielkie rozstanie z Facebookiem

Prawa ręka Zuckerberga odchodzi z firmy Meta. Sheryl Sandberg pełniła funkcję dyrektora operacyjnego, odpowiadając między innymi za powstanie systemu reklamowego Facebooka. Sheryl jest pierwszą kobietą, która przetarła ślady w męskim świecie technologicznych korporacji. Stała się ikoną sukcesu i motorem napędowym całej spółki Facebooka (obecnie Meta), więc tym bardziej dziwi, że amerykańska bizneswoman postanowiła zakończyć swoją współpracę z Facebookiem.

Miał być prank a wyszedł.. skandal!

Internet aż huczy od prowokacji (będącej z założenia prankiem) znanego z YouTube’owego kanału “wip bros” Wojtka Przeździeckiego, który postanowił przetestować uczciwość influencerów. Akcja polegała na wymyśleniu absurdalnego do granic możliwości produktu – padło na wkładki do butów “INQUADKI”, które według “producenta” miały zwiększać kreatywność, wpływać pozytywnie na samopoczucie i – dzięki aplikacji w telefonie – drapać po stopach. Strona internetowa jak i spot na pierwszy rzut oka zdawały się być mało wiarygodne, co nie przeszkodziło aż czterem z setki influencerów – do tylu odezwał się Wojtek – aby zgodzić się na reklamowanie produktu, który z kilometra krzyczy “SCAM”. Z “finałowej” czwórki aż trójka przyznała się do błędu, jednak jeden osobnik – nie zauważając swojego wątpliwego moralnie zachowania – pozostał niewzruszony. Biedni ci internetowi twórcy, że chcą podejmować takie podejrzane współprace, ale mawia się, że tonący brzytwy się chwyta i nie odmówi dodatkowego zastrzyku gotówki”

Uff… Zrobiło się poważnie. Może za tydzień wpadną lżejsze tematy? Tego nie wiemy, ale możemy obiecać, że widzimy się w #13 Sprasowanym Bananie. Obstawiamy, że w ciągu najbliższego tygodnia zapadnie decyzja Elona Muska odnośnie do przejęcia Twittera. Czego więcej się spodziewać? Tego już zdradzić nie możemy ;) Życzymy udanego tygodnia! 

Źródła:

  • https://socialpress.pl/2022/05/znaczny-spadek-snapchata-na-gieldzie-powodem-slowa-ceo-aplikacji
  • https://interaktywnie.com/biznes/newsy/social-media/meta-zapowiada-nowe-narzedzia-dla-malych-i-srednich-firm-262172
  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/tommy-hilfiger-rozszerza-swoj-swiat-na-platformie-roblox/
  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/elon-musk-wycofa-sie-z-kupna-twittera-chodzi-o-falszywe-konta-ile-botow
  • https://www.youtube.com/watch?v=nwB7g0wFH_c&t=4s

Oferty pracy w marketingu można znaleźć na stronie Jooble.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x
Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL