Artykuły, Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Media społecznościowe

Sprasowany Banan #15

Lipiec! Wakacje pełną gębą, a upał daje się nam we znaki jak Iga Świątek wszystkim swoim przeciwniczkom! My, podobnie jak nasza duma narodowa, również się nie zatrzymujemy i nieważne – piątek, Świątek czy „wakajki” – zapraszamy do kolejnego przeglądu branżowych „njusów”, które są równie gorące jak aura za oknem!

Wakacje z Joanną Krupą i OLX

Z racji zeszłotygodniowego zakończenia roku szkolnego i fali urlopowiczów coraz śmielej zalewających wszystkie zakamarki Polski, OLX postanowił stworzyć kampanię promującą kategorię „noclegi” w swoim serwisie. Jej twarzą została – znana większości telewidzów jurorka programu Top Model – Joanna Krupa.

Serwis zlecił przeprowadzenie ogólnopolskiego badania agencji badawczo–konsultingowej Danae, z którego wynikło, że więcej niż co drugi Polak wybierający się w tym roku na wakacje będzie szukał miejsca noclegowego w Internecie, a kategoria „noclegi” w szczytowym momencie sezonu jest odwiedzana przez 5,5 mln(!) użytkowników internetu miesięcznie!

Opublikowany spot aż kipi od żartów słownych i poczucia humoru – dla niektórych może odrobinę „cringe’owego”, ale taka została przyjęta konwencja – nam się całkiem podoba! To dopiero pierwszy z czterech zaplanowanych filmów reklamowych. Co nas czeka w następnych? Czas pokaże!

Facebook w USA nie pozwala publikować treści o tabletkach aborcyjnych

W Stanach Zjednoczonych ostatnio bardzo głośno na temat aborcji co ma związek z uchyleniem przez tamtejszy Sąd Najwyższy orzeczenia w sprawie wyroku z 1973 roku, z którym może się wiązać zaostrzenie (w niektórych stanach) przepisów regulujących prawo kobiet do usunięcia ciąży. W związku z tym narasta dyskusja między przeciwnikami i zwolennikami takiego rozwiązania, dochodzi również do protestów. Sytuacja stała się na tyle absurdalna, że „The New York Times” postanowił usunąć słowo „płód” z oferowanej przez siebie łamigłówki Wordle. Informator serwisu Motherboard przekazał, że opublikowanie na Facebooku lub Instagramie wpisu informującego o „możliwości wysłania pigułek do osób, które ich potrzebują” może wiązać się z ostrzeżeniem dot. naruszenia Standardów Społeczności platformy, a przy ponownej próbie – nawet banem.
Naszym zdaniem to promowanie podwójnych standardów – teoretycznie Meta nie pozwala również na sprzedaż m.in tytoniu, marihuany czy leków niemedycznych za pośrednictwem swoich serwisów, jednak sprawdziła to sieć blogów technicznych Engadget publikując oferty sprzedaży m.in. tytoniu – ich posty nie zostały „oflagowane”.

Samoobsługowe t-shirtomaty na dworcach PKP

Udogodnienie dla pasażerów pociągów! Marka Medicine stworzyła specjalne automaty, które stanęły w pasażach trzech dworców PKP: Kraków Główny, Warszawa Centralna oraz Gdynia Główna. Można w nich kupić koszulki z aktualnych kolekcji marki Medicine (część z nich powstała we współpracy z artystami). Świetny pomysł dla podróżujących, których mogą spotkać nieprzewidziane wypadki wiążące się z koniecznością szybkiego dokupienia górnej części garderoby! Twórcy chwalą się łatwą i intuicyjną obsługą urządzenia – musimy go koniecznie przetestować, w końcu na stację Kraków Główny mamy „rzut beretem”!

Instagram testuje nowe metody weryfikacji

Instagram, chcąc odciąć od nieodpowiednich treści młodsze osoby, planuje wprowadzić nowe metody weryfikacji. Ich testy odbywają się w USA. Pierwsza z trzech, najmniej kontrowersyjna, propozycja to weryfikacja za pomocą selfie video. Instagram w tym celu rozpoczął współpracę z firmą Yoti, która posiada systemy sztucznej inteligencji, które potrafią oszacować wiek danej osoby.

Druga opcja zakłada weryfikację wieku poprzez konsultację ze znajomymi danej osoby. Opcja ta pozwala na poproszenie obserwujących o potwierdzenie tego, ile dana osoba ma lat. Osoba potwierdzająca musi spełnić odpowiednie warunki, m.in. musi być pełnoletnia oraz nie może w tym samym czasie poręczać innych osób. Trzecia opcja – wywołująca największe kontrowersje – zakłada przesłanie dowodu tożsamości. Jak twierdzi Meta, dokumenty tożsamości i selfie będą bezpieczne przechowywane na serwerach tylko przez 30 dni, a prywatność użytkowników ma być odpowiednio chron…..bla bla bla

Odpowiedź sieci Media Markt na coroczny Black Friday

Cały świat próbuje dorównać amerykańskiemu Black Friday’owi. Sztuki tej podjął się również Media Markt, który 23.06 wystartował z trwającą tydzień (do 2.07) akcją promocyjną na elektronikę. Sieć zapewnia, że obniżono ceny ponad 2000 produktów. Obniżki objęły RTV (m.in. telewizory czy komputery) oraz AGD (m.in. lodówki czy blendery) Przekonał się ktoś na własnej skórze? Warto czy może „pic na wodę”?

Konta influencerów na sterydach

Na Twitterze zagrzmiało po wpisie Wojtka Kardysia, eksperta od komunikacji internetowej, który zarzucił influencerom kupno – nie tylko instagramowych followersów – ale również komentarzy i polubień.

– Tankowanie konta nie jest szczególnie drogie. Raz na jakiś czas wystarczy dokupić komentarze i zasięgi, żeby wszystko wyglądało w miarę legitnie. Ale to się opłaca, bo obecnie wszystkie marki dostrzegają Instagrama – mówi Wojtek Kardyś.

Zjawisko kupowania obserwujących według Kardysia jest groźne również dla zwykłych użytkowników – Buduje to fałszywe przeświadczenie, że każdy jest sławny. Młodzi mogą uznać, że im nie idzie, a ktoś inny radzi sobie lepiej. I albo porzucą swoje zajęcie, albo też zaczną kupować fanów – mówi. Jaki natomiast efekt przynosi firmom współpraca z „nasterydowanym” influencerem? Przepalanie budżetu, na które nie mogą sobie pozwolić ani ww. firmy, ani agencje marketingowe działające w ich imieniu.

Zmierzające ku końcowi 15. wydanie Sprasowanego Banana dostarczyło nam chyba wszystkiego – były wakacje z „Dżoaną” Krupą, promocje (które wszyscy tak mocno kochamy), automaty ułatwiające nam wakacyjne podróże pociągiem. Nie zabrakło również „dymów” – kontrowersji wokół Facebooka, Instagrama i influencerów, czyli tego, co marketingowe tygrysy banany lubią najbardziej!
Uciekajcie smażyć się na słoneczku, korzystajmy, póki możemy! Słońca bez końca i widzimy się za tydzień!

Źródła:

  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/joanna-krupa-w-kampanii-olx-promuje-kategorie-noclegi/
  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-aborcja-tabletki-jak-zdobyc-blokada
  • https://marketingprzykawie.pl/espresso/medicine-stawia-t-shirtomaty-i-promuje-artystow-i-ich-grafiki/
  • https://wearmedicine.com/l/t-shirtomaty-medicine
  • https://socialpress.pl/2022/06/nowe-opcje-weryfikacji-wieku-od-instagrama-wsrod-nich-selfie-czy-pytania-do-znajomych-uzytkownika
  • https://www.pcworld.pl/news/Byl-Black-Friday-Media-Markt-zorganizowalo-Red-Friday-Ogromne-promocje-na-elektronike-24-06-2022,439530.html
  • https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/influencerzy-kupowanie-followersow-instagram-social-media?fbclid=IwAR1NmQ7c-YsXFrT-fvt_m4j23GT-DKUYNETgTGZZ6CVss6PEvrDLLcpRrs8

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x
Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL