W świecie mediów zawsze dzieje się coś, co przykuwa uwagę specjalistów z firmy Abanana. Nic dziwnego, że w tym tygodniu dyskusja była bardzo żywiołowa, w końcu przygotowane, najciekawsze doniesienia działu kreatywnego ze świata mediów to nie żart na Prima aprilis. Święto to z pewnością pozwoliło na puszczenie wodzy fantazji w postach i przekazach reklamowych mniejszych i większych firm. Dlatego wnikliwie przyjrzeliśmy się im pod względem źródła i wiarygodności.
Fejkowy boysband
Netflix promuje serię randkową na swoim serwisie w bardzo oryginalny sposób. Wybrano grupę uczestników poprzednich edycji, którzy zaśpiewali utwór (Love Has No Off Season) stworzony specjalnie na potrzeby promocji. Uwagę zwraca teledysk, który kojarzy się z „wczesno-pandemicznym” czasem kwarantanny, kiedy wychodziły klipy kręcone w domowych warunkach. Boysband o nazwie N-2-LUV jest powiewem świeżości w promocji produkcji serwisów strumieniowych.
Brzydka prawda o konsumentach McDonald’s
Sieć restauracji z Norwegii postanowiła „zrobić porządek” z konsumentami, którzy zaśmiecają ulice. Według badań opakowania na wynos są trzecią kategorią zanieczyszczeń obszaru miejskiego, również te z McDonald’s w dużej mierze przyczyniają się do wysokich statystyk. Lider na rynku fast foodów postanowił stworzyć kampanię „Take away your takeaway”, która ma zwrócić uwagę konsumentów na ten problem.
Wyświetl ten post na Instagramie
Nowe szanse dla reklamodawców na Tik Toku
W reklamach pojawiających się w wyszukiwarkach Tik Toka nastąpią zmiany, które z pewnością docenią marketerzy. Lider w zakresie rozgrywki umożliwia wyświetlanie reklam w wyszukiwarce. Od teraz będą one oznaczone etykietą „Sponsorowane”. Ponadto, Tik Tok oferuje reklamodawcom listę wyszukiwanych haseł, które królowały wśród użytkowników. Umożliwia to dotarcie z przekazem do większej liczby osób oraz pozwoli lepiej określić propozycje dla grupy odbiorczej.
Once you have the ability to run ads in search results (in beta) on TikTok you can began to pull the search terms of the ads that converted.
Then…. make a list of those search terms and start putting those as titles in your top performing TikToks to get new life out of them. pic.twitter.com/nptM9Lz9h1
— David Herrmann (@herrmanndigital) March 24, 2022
Influencerzy wycofują swoje produkty z sieci sklepów
Popularna grupa instagramowych twórców postanowiła wyrazić swój sprzeciw wobec decyzji Auchana o pozostaniu na rynku rosyjskim. Zgodnie z wolą właścicieli marki „Ekipa” produkty zostaną wycofane z półek francuskiej sieci sklepów. Podkreślają oni, że nie chcą wspierać zbrojnych działań prowadzonych przez Rosję na terenach Ukrainy. Brak brandowanych produktów ma wywrzeć presję na sieci Auchan, by podjęła decyzję o wycofaniu się z rynku rosyjskiego.
Żart Twittera
Z okazji Prima aprilis na profilach firm pojawiły się wpisy, które miały rozśmieszyć i zaintrygować odbiorców. Również Twitter postanowił uraczyć swoich obserwujących żartem. Na oficjalnym profilu opublikował wpis informujący o wprowadzeniu kolejnej, wyczekiwanej funkcjonalności serwisu. Przycisk “edytuj” od zawsze był marzeniem Internautów, więc informacja wzbudziła duży entuzjazm. Zasięgi posta okazały się ogromne, a użytkownicy wyrażali swoją głęboką potrzebę, aby taka funkcja została wprowadzona. Mimo tego wszystko wskazuje, że opcja „edytuj” na Twitterze zostanie jedynie żartem na 1 kwietnia i płonnym marzeniem Internautów.
Niektóre z newsów minionego tygodnia wydają się nieśmiesznym żartem na Prima Aprilis, inne wnoszą odrobinę nadziei w sprawczość Internetu. Jak zwykle możemy mówić o gigantach z zakresu rozrywki oraz o pomysłowych kampaniach promocyjnych, które coraz częściej rozśmieszają nas jak dobry dowcip na 1 kwietnia ;)