Artykuły, Ciekawostki branżowe

Sprasowany banan #4

Mimo roztaczającej się w biurze aury Świąt Wielkanocnych, kolejne spotkanie działu kreacji udowodniło nam, że branża nie śpi i w świecie marketingu nie ma mowy o nudzie czy przestoju, toteż zeszły tydzień również obfitował w wiele ciekawych wydarzeń.

Decyzja agencji Ogilivy uderza w niektórych influencerów

Ogilvy UK poinformowało, że nie będzie już współpracować z influencerami, którzy zniekształcają lub retuszują swoje zdjęcia w kampaniach przeprowadzanych dla marek. „Influencer marketing podobno jest autentyczną stroną marketingu, ale teraz produkuje tak zainscenizowane treści, które są bardzo szkodliwe dla każdego, kto ogląda media społecznościowe” – skomentował decyzję firmy Rahul Titus z Ogilvy.

Agencja wyznaczyła grudzień jako termin całkowitego zakończenia publikacji retuszowanych zdjęć we wszystkich sponsorowanych lub płatnych treściach w aktywacjach influencerów. Jedynymi korektami, na jakie od teraz będzie pozwalała agencja, pozostanie retusz pod kątem kontrastu i jasności.


Fot. Ogilivy

NO dla Putina – Kampania Marka YES

Marka biżuteryjna Yes nie tylko wsparła finansowo naszych wschodnich sąsiadów, ale również rozpoczęła akcję, w której przypinkami wyraża solidarność z napadniętym krajem. Zaprojektowane zostały dwie przypinki z hasłami, które powtarza ostatnio wielu z nas. „Slava Ukraini” i „Putin, idi na chuj” to wyraz braku zgody na nieuzasadnioną agresję. Cały zysk z ich sprzedaży, która rozpoczęła się 12 kwietnia, przekazany zostanie na dalszą pomoc obywatelom Ukrainy.

Przepis na  idealny post na LinkedIn

Na łamach portalu Social Media Today pojawił się wpis z bardzo apetyczną warstwą wizualną! Mowa o wspomnianym już wyżej przepisie na idealny post na LinkedIn przedstawionym w formie przygotowywania kanapki, której wszystkie składniki pozwolą na tworzenie skuteczniejszych postów za pośrednictwem LinkedIn, wpływających pozytywnie na strategię marketingową. MNIAM!

Zawirowania Inglota na rynku rosyjskim

Zbigniew Inglot – właściciel marki Inglot – wydał oświadczenie mówiące, że firma zawiesiła swoją działalność na rynku rosyjskim wraz z wybuchem wojny w Ukrainie. Okazuje się jednak, że mimo decyzji polskiej firmy, rosyjski dystrybutor w dalszym ciągu bezprawnie wykorzystuje znak towarowy marki. Udało się już usunąć rosyjskie konto Inglot na Facebooku oraz rozpocząć proces usuwania konta na Instagramie. To jednak nie koniec, bo pozostało konto na rosyjskim VK, którego usunięcie – zdaniem Zbigniewa Inglota – może się okazać niemożliwe.

Daj coś z worka dla orka – ciekawy happening pod ambasadą rosyjską

Wszystko zaczęło się od opublikowanego przez Mychajła Fedorowa, wicepremiera i ministra cyfrowej transformacji Ukrainy, zdjęcia przedstawiającego rosyjskiego żołnierza, który miał zrabować ponad 100 kg ubrań z ukraińskich mieszkań i wysłać je do swojego rodzinnego miasta. W odpowiedzi na tweeta – w zeszły piątek (8.04) – pod ambasadą Rosji w Londynie Brytyjczycy zostawiali stare i zniszczone sprzęty, m.in. garnki, patelnie, suszarki do włosów, a nawet trampki czy ubrania. Manifestujący oblali nawet przedmioty czerwoną farbą, która miała symbolizować krew zabitych Ukraińców. I tutaj przechodzimy do meritum – do polskiej odpowiedzi – akcji „daj coś z worka dla orka”, która odbyła się 13.04, a jej organizatorami byli Wojciech Stanisławski (publicysta, współpracownik Muzeum Historii Polski) oraz Natalia Panchenko (szefowa inicjatywy Euromajdan-Warszawa).

Jak widać, dominującym i nieodłącznym elementem „Sprasowanego banana” pozostaje, niestety, niekończąca się w dalszym ciągu agresja rosji (celowo małą literą) na Ukrainę. Oby ta niechlubna „tradycja” trwała jak najkrócej. W atmosferze straszliwych zbrodni dziejących się za naszą wschodnią granicą – życzymy Wam i sobie pokoju na świecie i smacznego jajka!

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL