Ciekawostki branżowe

Sprasowany Banan #5

Powroty po świętach nie zawsze bywają łatwe i przyjemne. Zwłaszcza wtedy, gdy świąteczna sałatka “nie może się zmarnować”, a dodatkowy kawałek serniczka “nikomu nie zaszkodzi”. Wypoczęci i pełni energii wracamy, aby przeanalizować, co wydarzyło się w świecie mediów (a było tego całkiem sporo). W tym tygodniu uwagę specjalistów z naszego działu kreatywnego zwróciły tematy z zakresu reklam telewizyjnych, public relations oraz praw autorskich dużych, polskich marek.

TVN nowym “królem” reklam

Koniec roku 2021 przyniósł nowelizację obowiązujących dotychczas przepisów w obszarze reklamy telewizyjnej i radiowej. Bloki reklam (dotychczas ograniczone czasowo do 12 minut na godzinę zegarową transmisji) zostały przedłużone, co (wbrew pozorom) nie spotkało się z entuzjazmem stacji. Postanowiły one nie nadwyrężać cierpliwości swoich widzów przez nadmierne wydłużanie czasu w topowych godzinach. Jedynie TVN korzysta z nowej ustawy i emituje dodatkowe minuty reklamowe.

“Zakazany” majonez na polskich stołach

Co roku Polacy dyskutują, który majonez jest lepszym dodatkiem do świątecznej sałatki. Dwie duże marki – Winiary i Kielecki – od lat konkurują ze sobą o miano ulubieńca Polaków. Na początku marca odnotowano poważny spadek sprzedaży pierwszego z nich. Czy Winiary nie wpisuje się dłużej w gusta Polaków? Może mieć to związek z faktem, iż firma Nestlé (właściciel marki Winiary) wstrzymuje się z całkowitym wycofaniem się z rynku Rosyjskiego. Jak potwierdzają paragony Polaków, malejąca sprzedaż zaobserwowana na początku marca nie przełożyła się na świąteczne decyzje zakupowe. Marki majonezowe znowu wyrównały sprzedaż, a Winiary w okresie przedświątecznym nie odnotowało strat w zyskach.

Aplikacja dla młodych piłkarzy

Młodzi adepci piłki nożnej mają teraz możliwość dołączenia do wirtualnej społeczności, która zrzesza dzieci, rodziców oraz ekspertów sportowych. Możliwość udostępnienia krótkich filmików, na których młodzi zawodnicy pokazują swoje umiejętności, jest szansą do zostania dostrzeżonym przez trenerów i duże kluby piłkarskie. Aplikacja o nazwie 4Goal ma przypominać Tik Toka, co ma jeszcze bardziej zwiększyć jej atrakcyjność. Dostępne będą w niej również porady trenerów oraz wiedza, która uzupełniać będzie tę zdobytą na boisku. Poczynania młodych pasjonatów piłki nożnej będą oceniane i rozpisywane w rankingach, a to wszystko pod czujnym okiem specjalistów z branży.

KFC oskarżone o wprowadzanie konsumentów w błąd

Przedstawione przez influencera w nowej kampanii KFC idealne warunki hodowli drobiu dla marki nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Udowodnili to Aktywiści z firmy VFC, którzy anonimowo odwiedzili ferme Moy Park (gdzie hodowane są kurczaki dla KFC). Obraz, który zastali, odbiega od filmiku influencera. Zamiast świeżej słomy i dostępu do wody zastali ścisk i zaniedbane ptaki w złym stanie. Materiał influencera został okrzyknięty “najbardziej nieszczerą kampanią marketingową ostatnich lat”. Zarząd KFC oświadczył, że dotrzyma wszelkich starań, aby ferma, z którą współpracują, poprawiła i dotrzymała wymaganych standardów hodowli drobiu.

Spontaniczne zakupy Elona Muska

Po wykupieniu 9,2% udziałów akcji serwisu Twitter, Elon Musk planuje wykupienie całego portalu społecznościowego. Zaoferowana Twitterowi kwota przewyższa o pięć miliardów kapitał firmy. Najbogatszy człowiek świata wierzy, że platforma może szerzyć wolność słowa i wnieść dużo dobrego w świat mediów. Kwota, którą zaproponował jest – jak sam przyznaje – ostateczna i nie podlega negocjacji. Już teraz zapowiedziano, że Elon Musk wejdzie do rady dyrektorów Twittera.

Słowo na “P”, którego nie wolno wymawiać

Firma InPost pozwała lokalny serwis Trójmiasto.pl o posługiwanie się nazwą “paczkomat” w odniesieniu do maszyn paczkowych. Firma domaga się sprostowania opisu filmu, który pojawił się pod artykułem o gwałtownych wichurach, które przewróciły maszynę paczkową niebędącą własnością InPostu. Serwis Trójmiasto.pl twierdzi, że słowo “paczkomat” weszło na stałe do polszczyzny, jest używane powszechnie i tym samym nie przyznaje się do zarzutów.  Spór zostanie rozstrzygnięty przez gdański sąd.

Tik Tok konkuruje z YouTube

Kolejnym posunięciem Tik Toka jest wydłużenie trwania materiałów na swoim serwisie. Obecnie jest to 3 minuty, lecz limit ten ma być zwiększony do 10 minut. Celem jest poszerzenie możliwości twórców i dostarczenie nowych wartości użytkownikom. Tym samym Tik Tok może stać się zagrożeniem dla YouTube’a, który jest własnością firmy Google.

Coraz bardziej zaskakuje nas Tik Tok, który z tygodnia na tydzień wprowadza nowe udoskonalenia. Jak wiadomo, konkurencja nie śpi, więc bacznie obserwujemy poczynania innych liderów w zakresie rozrywki. Również newsy z branży pokrewnych przyciągają naszą uwagę do tego stopnia, że zastanawiamy się nad zastrzeżeniem nazwy “Sprasowany banan” ;)

Do zobaczenia w następnym tygodniu!

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL