Wiosna przynosi powiew świeżości nie tylko w przyrodzie. Również w mediach aż wrze od nowinek i „smaczków”, o których w tym tygodniu dyskutował dział kreatywny Abanany. Sprawdźmy, jakie tematy kryją się za znanymi markami i co przyniósł ostatni tydzień kwietnia.
Pechowa kooperacja Kanału Sportowego
W sieci sklepów Biedronka pojawiły się szklane gadżety dla fanów Kanału Sportowego. Szklanki zapakowane są w brandowane opakowania z wizerunkami włodarzy – M. Borkiem, M. Polem, T. Smokowkim i K. Stanowskim. Jak donoszą wpisy niezadowolonych internautów, oferowane produkty jedynie rozczarowały ich nabywców. Szklanki nie mają graweru, którego spodziewali się fani. W jego miejsce umieszczona została naklejka, która „odkleja się przy pierwszym myciu”. Takie opinie poddają w wątpliwość sukces następnych ruchów Kanału Sportowego, którego właściciele chcieli poszerzyć kooperacje o kolejne produkty.
Pierwszy „diabełek” Victoria’s Secret
Marka bieliźniana przechodzi gruntowną zmianę wizerunku. Victoria’s Secret nawiązała współpracę z mężczyzną wybranym do roli ambasadora. Marka kojarzona ze zmysłowymi modelkami (które były twarzami firmy) zdecydowała się na taki ruch po raz pierwszy w swojej historii. Darren Barnet (o którym mowa) to młody aktor, który w ramach współpracy z Victoria’s Secret promuje kolekcję ubrań Pink Gender Free. Nowa kolekcja będzie rozpowszechniać ofertę neutralną płciowo.
Wyświetl ten post na Instagramie
Jeszcze „tu” reklam nie było
Po odnotowanym spadku subskrybentów (co powiązane jest z agresją Rosji na Ukrainę i wiążącym się z tym odcięciem rosyjskiej społeczności od oferty amerykańskiego dystrybutora), w serwisie Netflix zachodzą kolejne zmiany. Oprócz nowego pakietu użytkownicy będą oglądać również reklamy, co do tej pory nie miało miejsca na platformie. Taka opcja przewidziana będzie w tańszym pakiecie, który obecnie jest przygotowywany przez zespół Netflixa i zostanie wdrożony w ciągu roku lub dwóch.
Shopee irytuje internautów
„Zakupowa majówka” to hasło nowej kampanii Shopee, która wywołała szum w Internecie. Nie jest to jednak odbiór, jakiego spodziewało się singapurskie przedsiębiorstwo. Internauci skarżą się na dużą częstotliwość emisji, a samą reklamę określają jako „najbardziej irytującą od czasów Media Expert z Eweliną Lisowską”. W rytm znanej piosenki dla dzieci „Baby Shark” (która została wykorzystana do kampanii) tańczą m.in. celebryci, influencerzy i tiktokerzy.
Nowa kampania Avonu
Do swojej najnowszej kampanii marka Avon wybrała dziesięć Polek, które poproszone zostały o przetestowanie kosmetyków. Przed kobietami zatajono informacje o wybranych produktach, tak aby ich opinia była skupiona na jakości. Wybrane testerki w superlatywach opisywały kosmetyki, które przyszło im przetestować. Były przekonane, że testują kosmetyki drogich, topowych marek.
Ubiegły tydzień minął pod znakiem kampanii wizerunkowych. Jedne „szokują jakością” jak produkty Avon, a inne rozczarowują jak zestaw szkła od Kanału Sportowego. Z całą pewnością „władanie” wizerunkiem nigdy nie było łatwym zadaniem. Jesteśmy ciekawi, co przyniesie nowy miesiąc i jakie nowości ze świata będziemy mogli skomentować.
Źródła:
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kanal-sportowy-szklanki-biedronka-krytyka
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/victoria-s-secret-pierwszy-meski-ambasador-darren-barnet
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-pakiety-reklamy-cena
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/internauci-uznali-reklame-shopee-za-irytujaca/
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/wystartowala-kampania-avonu-szok-ale-jakosc/