Ambasador Pantene
#SiłaWłosów to nowa kampania reklamowa, która ma nietypowego – jak na polski rynek kosmetyczny – ambasadora. Pierwszy raz został nim mężczyzna – Michał Szpak. Wokalista słynie z charakternego głosu i pięknych włosów, które (jak widać) zachwyciły markę. Jego oryginalny image został motywem przewodnim spotu reklamowego, w którym artysta opowiada o „hejcie” (z ang. hate), podkreślając swoje słowa hasłem przewodnim spotu „trzeba mieć siłę, żeby być innym”. Marka Pantene ma w ten sposób zachęcać konsumentów do bycia sobą.
Ciemna strona macierzyństwa
Dove podążą za aktualnymi problemami kobiet i tworzy kampanię poruszającą kwestię macierzyństwa i jego powikłań w postaci depresji, lęków poporodowych, czy zaburzeń psychicznych. „Pod presją” oraz specjalnie dedykowany serwis jest odpowiedzią na brak świadomości społecznej na temat problemie, z którym zmaga się 7 na 10 matek. Młode mamy znajdą tam informację oraz specjalistyczną pomoc. Kampania jest subtelna mimo poruszania trudnych i aktualnych tematów.
Tweety dla wybrańców
Elon Musk zapowiedział znaczące zmiany dla Twittera. Jedną z nowości jest opcja udostępnienia wpisu dla grona 150 wybranych użytkowników, którzy obserwują dany profil. Opcja jest obecnie w fazie testowej. To początek zmian, które mają zmienić obraz Twittera, jako wiarygodnego i inkluzywnego forum. Musk zapowiedział również walkę z botami, spamem i scamem.
Let’s make Twitter maximum fun!
— Elon Musk (@elonmusk) April 28, 2022
(Anty) prestiżowe zawody zdaniem Polaków
Agencja SW Research w badaniu o zasięgu ogólnopolskim ujawniła trzy zawody, które nie cieszą się poważaniem w oczach Polaków. Są nimi: influencer, polityk i youtuber. Pierwszy z nich jest stosunkowo nowym zawodem, nieuznawanym przez sporą część respondentów za profesję. Zawód polityka oraz youtubera niezmiennie pozostaje w niełasce naszych rodaków. Zaufaniem i podziwem nadal darzony jest zawód strażaka, ratownika medycznego, lekarza, czy pielęgniarki.
Tygrys wspiera rap młodego pokolenia
Autentyczność i pozytywna energia to hasła, którymi kieruje się uwielbiana przez młode pokolenie Young Leosia. W swoim nowym teledysku prezentuje właśnie te cechy, równocześnie promując napoje energetyczne Tiger. Marka chce wpisać się w trendy, zachęcić do przekraczania barier i osiągania ambitnych celów. Kolorowa puszka w teledysku „Rok tygrysa” idealnie wpasowuje się w klimat i vibe utworu.
Uczta Sanah
Produktem, który zaskoczył fanów popularnej wokalistki są kabanosiki firmy Sokołów. To właśnie te przekąski są przysmakiem Sanah, która nawiązała współpracę z producentem wędlin. Marka została ogłoszona oficjalnym sponsorem trasy koncertowej o nazwie „Uczta Tour ’22”. Również nazwa limitowanego produktu nawiązuje do promocji muzycznego wydarzenia, a ich dostępność będzie ograniczona jedynie do miast, w których odbywać się będą koncerty artystki.
Jak widać, materiału prasowego w zakresie marketingu było całkiem sporo. Można się spierać o to, który news przebił pozostałe, lecz jedno jest pewne – „uczta” Sanah z pewnością potrwa dłużej, niż obecność szklanek Kanału Sportowego na półkach sklepowych (zostały wycofane ze sprzedaży w zeszły czwartek). Pozostaje śledzić poczynania świata mediów i uważać na materiały (albo szklanki) słabej jakości.
Źródła:
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pantene-szampon-michal-szpak-reklama
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dove-problem-depresja-poporodowa-under-pressure-queen
- https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-dziala-twitter-circle-elon-musk-bot-spam-scam
- https://marketingprzykawie.pl/espresso/tiger-w-teledysku-young-leosi/?fbclid=IwAR1ADnavwV1iYv0WY4qmh5H0uZ9OS-GBBRIYlVbvUzS1nqtUMQAlAp2qcLw
- https://nowymarketing.pl/a/37649,sanah-nawiazala-wspolprace-z-marka-sokolow-efektem-sa-kabanosiki-sanah-uczta