Artykuły

Sprasowany Banan #7

Za nami długi weekend majowy, bo wszystko, co dobre, kiedyś się kończy. Chociaż grill był udany, pogoda dopisała, a w ustach nadal czuć smak ulubionych przekąsek, to powoli rozpędzamy się i przyglądamy Internet w poszukiwaniu świeżych,  marketingowych informacji. Nowy tydzień (chociaż krótszy niż zwykle) przyniósł nam sporą dawkę branżowych nowinek.

Ambasador Pantene

#SiłaWłosów to nowa kampania reklamowa, która ma nietypowego – jak na polski rynek kosmetyczny – ambasadora. Pierwszy raz został nim mężczyzna – Michał Szpak. Wokalista słynie z charakternego głosu i pięknych włosów, które (jak widać) zachwyciły markę. Jego oryginalny image został motywem przewodnim spotu reklamowego, w którym artysta opowiada o „hejcie” (z ang. hate), podkreślając swoje słowa hasłem przewodnim spotu „trzeba mieć siłę, żeby być innym”. Marka Pantene ma w ten sposób zachęcać konsumentów do bycia sobą.

 

Ciemna strona macierzyństwa

Dove podążą za aktualnymi problemami kobiet i tworzy kampanię poruszającą kwestię macierzyństwa i jego powikłań w postaci depresji, lęków poporodowych, czy zaburzeń psychicznych. „Pod presją” oraz specjalnie dedykowany serwis jest odpowiedzią na brak świadomości społecznej na temat problemie, z którym zmaga się 7 na 10 matek. Młode mamy znajdą tam informację oraz specjalistyczną pomoc. Kampania jest subtelna mimo poruszania trudnych i aktualnych tematów.

Tweety dla wybrańców

Elon Musk zapowiedział znaczące zmiany dla Twittera. Jedną z nowości jest opcja udostępnienia wpisu dla grona 150 wybranych użytkowników, którzy obserwują dany profil. Opcja jest obecnie w fazie testowej. To początek zmian, które mają zmienić obraz Twittera, jako wiarygodnego i inkluzywnego forum. Musk zapowiedział również walkę z botami, spamem i scamem.

(Anty) prestiżowe zawody zdaniem Polaków

Agencja SW Research w badaniu o zasięgu ogólnopolskim ujawniła trzy zawody, które nie cieszą się poważaniem w oczach Polaków. Są nimi: influencer, polityk i youtuber. Pierwszy z nich jest stosunkowo nowym zawodem, nieuznawanym przez sporą część respondentów za profesję. Zawód polityka oraz youtubera niezmiennie pozostaje w niełasce naszych rodaków. Zaufaniem i podziwem nadal darzony jest zawód strażaka, ratownika medycznego, lekarza, czy pielęgniarki.

Tygrys wspiera rap młodego pokolenia

Autentyczność i pozytywna energia to hasła, którymi kieruje się uwielbiana przez młode pokolenie Young Leosia. W swoim nowym teledysku prezentuje właśnie te cechy, równocześnie promując napoje energetyczne Tiger. Marka chce wpisać się w trendy, zachęcić do przekraczania barier i osiągania ambitnych celów. Kolorowa puszka w teledysku „Rok tygrysa” idealnie wpasowuje się w klimat i vibe utworu.

Uczta Sanah

Produktem, który zaskoczył fanów popularnej wokalistki są kabanosiki firmy Sokołów. To właśnie te przekąski są przysmakiem Sanah, która nawiązała współpracę z producentem wędlin. Marka została ogłoszona oficjalnym sponsorem trasy koncertowej o nazwie „Uczta Tour ’22”. Również nazwa limitowanego produktu nawiązuje do promocji muzycznego wydarzenia, a ich dostępność będzie ograniczona jedynie do miast, w których odbywać się będą koncerty artystki.

Jak widać, materiału prasowego w zakresie marketingu było całkiem sporo. Można się spierać o to, który news przebił pozostałe, lecz jedno jest pewne – „uczta” Sanah z pewnością potrwa dłużej, niż obecność szklanek Kanału Sportowego na półkach sklepowych (zostały wycofane ze sprzedaży w zeszły czwartek). Pozostaje śledzić poczynania świata mediów i uważać na materiały (albo szklanki) słabej jakości.

Źródła:

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL