Artykuły, Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe

Sprasowany Banan #8

Za oknami coraz cieplej, a w Internecie aż wrze od wiadomości, zestawień i rankingów. Dzisiaj przyjrzymy się najpopularniejszym reklamom na YouTube, nowościom na TikToku oraz niecodziennym ofertom turystycznym. Będą też kurczaki, influencerzy i superbohaterowie. Ciekawi? Zapraszamy na zestawienie najciekawszych newsów z bieżącego tygodnia, które wybrał dla Was dział kreatywny Abanany”. 

Reklamy, które wygrały… uwagę widzów

Zestawienie YouTube Ads Leaderboard z pierwszego kwartału 2022 roku ujawniło najpopularniejsze reklamy wśród Polaków, które były wyświetlane na serwisie internetowym. Przy ocenie brana pod uwagę była liczba obejrzeń oraz zaangażowanie widowni (czas oglądania, liczba polubień i udostępnień reklamy). Zwycięzcą okazał się spot z kurami Lubelli. Podium należało również do reklamy Biedronki (Wielka loteria Biedronki WYGRAJ PÓŁ MILIONA) i operatora sieci komórkowej Play (Nawet 200 GB za darmo w Play na Kartę!). YouTube uwzględnił jedynie te materiały video, które były elementami kampanii reklamowych danych marek.

Doktor Strange z sukcesem kinowym

Mamy kolejną (huczną) premierę kinową, a w roli głównej – superbohaterowie. Fenomenalne opinie i sukces kasowy należy do filmu „Doktor Strange w multiwersum obłędu”, który podbija kina. Fani superbohaterów zapewnili produkcji 450 mln dolarów z globalnego otwarcia. Jest to drugi najlepszy wynik dla hollywoodzkiego filmu w czasach pandemii. Należy dodać, że są to szacunkowe wyniki. Dokładnych liczb możemy spodziewać się w następnym tygodniu.

Biuro podróży dla Rosjan

Ukraińska agencja kreatywna stworzyła portal podobny do popularnych serwisów turystycznych. Jedyną różnicą jest fakt, że na stronie obywatele Rosji zamiast ekskluzywnych hoteli i apartamentów zobaczą zdjęcia zbombardowanych miast. Jest to sposób na pokazanie ludności tego kraju jak wygląda prawda o wojnie. To trudne zadanie, gdyż działania wojenne Putina przedstawiane są w mediach tego kraju jedynie w superlatywach. Nie tylko zdjęcia poszczególnych ofert, co zamieszczone w nich opisy, dają dużo do myślenia. 

 

Miliony monet na TikToku

Gigant w dziedzinie rozrywki startuje z nową ofertą dla twórców. Połowa przychodów z reklam wyląduje w kieszeniach influencerów, którzy na swoich mediach zgromadzili ponad 100 tys. obserwujących. Program o nazwie TikTok Pulse ma zachęcić do aktywnego tworzenia materiałów. Ma również być szansą dla marek, co umożliwia 12 kategorii, w których firmy mają umieszczać swoje reklamy. Kolejnym udogodnieniem dla użytkowników jest wprowadzenie zakładki Znajomi”. Początkowo była dostępna dla wybranych użytkowników, lecz TikTok planuje rozszerzyć tę funkcję. 

Z Balenciagą jak w kalejdoskopie

Balenciaga lubi szokować. W niektórych swoich decyzjach marka przeczy sama sobie. Z jednej strony ekskluzywny brand pomaga ogarniętej wojną Ukrainie (organizuje dedykowany pokaz), z drugiej wypuszcza szokującą kolekcję obuwia, która sprawia wrażenie wyciągniętej spod ziemi”. Zniszczone buty z kolekcji Paris Sneakers” ograniczone są do 100 par, a ich koszt sięga 1450 dolarów… Internauci krytykują markę za inspirowanie się obrazem wojny i zniszczenia, który dociera do nas zza wschodniej granicy. 

Influencerzy pod kontrolą

UOKiK ściga twórców internetowych, którzy nie przestrzegają zasad oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych. Na celownik zostali wzięci tacy influencerzy jak Weronika Bielik, Paweł Malinowski, czy Marcin Malczyński. Te działania mają uporządkować rynek treści sponsorowanych, aby internauci wiedzieli, co jest reklamą, a co obiektywną recenzją produktu. Ponadto trwają przygotowania do stworzenia wytycznych w zakresie oznaczania treści komercyjnych.

Zamykamy cotygodniowy przegląd prasy z zakresu marketingowego. W niektórych nowinkach widzimy ziarno dobrej zmiany, natomiast inne wywołują burzliwą dyskusję, niczym zachowanie Amber Heard na sali sądowej podczas rozprawy rozwodowej z Johnnym Deppem. Z równie wielką ekscytacją czekamy na doniesienia, o tym kto pierwszy założy niechlubne, zniszczone buty Balenciagi!

 

Źródła:

 

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL
Webinar lojalnościowy
x