Użyteczność w służbie skuteczności
Klienci będą wymagali od agencji działań zoptymalizowanych pod kątem użyteczności, zapewniających zarówno atrakcyjność, jak i funkcjonalność rozwiązań z zakresu marketingu w Internecie. Niezbędne będzie zatem branie pod uwagę nie tylko oczekiwań grupy docelowej lecz także wymogów i standardów np. urządzeń mobilnych.
Kierunek Internet
2012 rok będzie bez wątpienia kontynuacją zwiększającego się udziału Internetu w branży reklamowej w naszym kraju. W czasach bardziej przemyślanego planowania budżetów marketingowych Internet ma coraz więcej do powiedzenia, bo pozwala na dotarcie do dużej liczby osób za stosunkowo niską, w porównaniu do innych mediów, cenę. Co jednak najistotniejsze, to zmiana nastawienia marketerów do Internetu jako narzędzia komunikacji marketingowej. Wcześniej przez wielu traktowany bądź to wciąż po macoszemu, bądź jedynie jako dodatek do innych działań reklamowych, w najbliższej przyszłości Internet będzie stawał się coraz bardziej centralnym miejscem dialogu z konsumentami i punktem odniesienia dla wielu aktywności podejmowanych przez marki i firmy.
Social media dla biznesu
W ramach marketingu w społecznościach zyskiwać na popularności będą działania długofalowe, z założenia mające na celu budowanie relacji marka-klient w dłużej perspektywie czasowej. Tym, czego będą oczekiwać klienci, nie będą jednorazowe akcje w social media nastawione na szybkie i spektakularne efekty, lecz systematyczne działania, które pozwolą zbudować trwały i stabilny wizerunek marki w świadomości jej grupy docelowej.
Tyle prognozy. Za 12 miesięcy okaże się, co się sprawdziło, a czym nas ten 2012 zaskoczył. Pod warunkiem, oczywiście, że przepowiednie o końcu świata się nie sprawdzą :)