Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Facebook, Instagram, Media społecznościowe

TOP 5 social media news ostatniego tygodnia!

W ostatnim tygodniu dużo się działo w obszarze aktualizacji popularnych serwisów, takich jak Instagram czy YouTube. Mamy też plotkę dotyczącą Facebooka i prawdziwy hit związany z Twitterem. Gotowi na szczegóły?

social-1148035_1280

Być może dla wielu osób nie jest to zaskoczeniem, ale potwierdzeniem wcześniejszych pogłosek: YouTube uruchomił kolejną interesującą funkcję, czyli mini portal społecznościowy. Dzięki temu umożliwia użytkownikom serwisu komunikację bez konieczności tworzenia kolejnego filmiku. Poza tym Twitter wykracza poza 140-znakowy limit postów! Istnieją również spore szanse, że już niedługo na Facebooku pojawi się innowacyjna funkcja.

#1 Publiczne czaty na Facebooku

Na Messengerze mogą pojawić się publiczne czaty. Mówią o tym fragmenty kodu html zaszytego w aplikacji oraz print screeny nowej opcji. Wprowadzenie czatu zakłada, że od tej pory będzie można rozmawiać nie tylko ze znajomymi, ale także z obcymi ludźmi. To my będziemy decydować, kiedy do rozmowy dołączamy nowego użytkownika. Prośbę o dodanie członka czatu będzie musiała również zaakceptować zarządzająca rozmową osoba.

W tej chwili nie ma informacji, czy i kiedy usługa będzie dostępna. Rzecznik Facebooka poinformował, że osoby zajmujące się udoskonaleniami Messengera testują różne funkcje.

#2 Twitter luzuje limit 140 znaków

Twitter umożliwia użytkownikom większą swobodę wypowiedzi. Do limitu znaków nie będą wliczane filmy, gify, ankiety czy cytaty. Zmiany wejdą w życie prawdopodobnie 19 września. Wówczas w oknie edycji tweeta pojawi się pole, które pozwoli na dodanie do niego dodatkowych materiałów. Będzie to z pewnością szansa na kreatywność         i lepsze wyrażenie siebie za pomocą słów.

#3 Królestwo za społeczność

W niektórych kanałach na YouTube pojawi się zakładka społeczność. Właściciel kanału będzie mógł tam zamieścić wpis skierowany do swoich fanów. Umożliwi mu to komunikację bez potrzeby tworzenia kolejnego wideo. Nowa funkcja jest dostępna tylko na wybranych kanałach. W nieokreślonej przyszłości więcej osób powinno mieć taką możliwość. Tak samo jak w przypadku pojawienia się nowego wpisu, tak i w momencie publikacji tekstu, osoby subskrybujące dany kanał, będą otrzymywać powiadomienia.

#4 Kolory na Instagram Stories

W końcu Instagram usłyszał prośbę swoich użytkowników i umożliwił opcję dodawania kolorowego tekstu. To dobra wiadomość dla wielu osób – biały kolor czcionki nie na wszystkich zdjęciach wyglądał atrakcyjnie.

#5 Sukces streamingu wideo na Twitterze

Pierwszy stream NFL (National Football League, czyli największa liga futbolu amerykańskiego) na Twiterze okazał się prawdziwym sukcesem. Czwartkowy mecz New York Jets i Buffalo Bills obejrzało na Twitterze ponad 2 miliony widzów. W przypadku telewizji ta liczba była dużo większa i wyniosła 48 milionów.  Średni czas oglądania programu dla Twittera i telewizji był podobny. W przypadku medium społecznościowego wyniósł 22 minuty, przy telewizorach zmagania drużyn oglądano średnio 25 minut.

Newsy z ostatniego tygodnia potwierdziły, że media społecznościowe nadal się rozwijają, oferując coraz nowsze funkcje dopasowane do oczekiwań odbiorców. Może są już nawet realnym zagrożeniem dla telewizji?

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL