Abanana, Public Relations, Top 5

Trzy narzędzia, które wspomogą pracę PR-owca nie tylko na polskim rynku

Pracuje często 31 dni w miesiącu, jeśli nie rozmawia przez telefon, to odpisuje na maile lub organizuje konferencje, wywiady oraz wszystko, co da medialną przewagę jego klientowi nad wszechobecną konkurencją. Często wspomaga go zespół specjalistów, ale coraz częściej w sukurs przychodzi technologia. Co tak naprawdę może pomóc PR-owcowi w codziennej pracy? Przyjrzyjmy się trzem narzędziom, które warto mieć na uwadze, jeśli chce się podbić świat mediów.

Dlaczego będą to nieoczywiste wybory? Ponieważ nie skupimy się w tym tekście na takich rozwiązaniach, które większość z nas doskonale zna. Pominiemy tym samym Brand24, Unamo, PressService, WhitePress czy też Prowly. Zajrzymy jeszcze głębiej w arsenał, który może wesprzeć ludzi odpowiedzialnych za właściwą komunikację.

Jako pierwsze na tapet trafia HARO, czyli jedno z najpopularniejszych narzędzi dla profesjonalistów z zakresu PR i optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek za oceanem.

Co wyróżnia HARO? Przede wszystkim fakt, że przynajmniej trzy razy dziennie do subskrybentów usługi trafiają zapytania ze strony mediów poszukujących ciekawych informacji.

Dla każdego PR-owca pojawia się zatem ogromna szansa na to, żeby zamieścić właściwe, najczęściej eksperckie treści w takich tytułach jak Time, New York Times czy Reuters.

Na drugim miejscu znajduje się BuzzSumo. To kombajn, narzędzie programowe z wieloma funkcjami, które mogą nam pomóc na wiele sposobów.

BuzzSumo pozwala przede wszystkim na odkrywanie nowych treści w sieci, przeprowadzanie dogłębnych badań na podstawie zaawansowanych filtrów, ale również na wyodrębnienie interesujących nas influencerów. Wszystkie nasze działania wspierać będzie zaś ciągły monitoring sieci. A wszystko to od darmowej usługi do 299$ – w zależności od wybranego pakietu.

 

Business Wire to spółka należąca do Berkshire Hathaway, która działa ponad 60 lat. Jest światowym liderem w dystrybucji komunikatów prasowych, działając w 20 krajach oraz obsługując aż 100 000 mediów.

Tym samym pozwala na natychmiastowe osiągnięcie celów związanych z dystrybucją dzięki zastrzeżonej technologii i największej światowej bazie mediów oraz daje gwarancję publikacji komunikatów prasowych w zdecydowanie lepszej ekspozycji, niż osiągnęlibyśmy to indywidualnie/ w pojedynkę. Sam Business Wire reklamuje się hasłem: Bądź wiadomością, o której wszyscy mówią.

Dodatkowo PR-owiec ma ciągłą możliwość śledzenia wyników publikacji, doprecyzowania przekazu. Jakość idzie w parze z ceną, wysyłka informacji prasowej na jeden z rynków to koszt około 3 tys. zł, co przy cenach artykułów sponsorowanych nie wydaje się wygórowaną kwotą.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL