Ciekawostki branżowe, Doświadczenia, Najnowsze

Upominkowe trendy w dobie home office

Branża upominkowa wyszukuje coraz to nowe inspiracje i pomysły na gadżety. Które ucieszą odbiorców w dobie pandemii? Trendom na tym rynku przyjrzymy się z perspektywy ekspertów Fabryki Magika, firmy, która od lat zaopatruje klientów w całej Polsce.

Choć branża upominkowa jak zwykle zaskakuje kreatywnością. Z punktu widzenia Fabryki Magika po etapie ubiegłorocznych spadków liczby zamówień już pod koniec 2020 roku klienci wrócili do stopniowego odbudowywania budżetów.

Wraca potrzeba doceniania poprzez upominki?

„Symptomy powrotu do „normalności” odbieraliśmy już od września, natomiast znaczne zwiększenie liczby zapytań było widoczne pod koniec roku, kiedy pojawiło się zapotrzebowanie na upominki świąteczne” – mówi Marta Malec-Boksa, Kierownik Działu Obsługi Klienta w Fabryce Magika. Z jej perspektywy na przestrzeni roku nastąpiły ogromne zmiany w asortymencie wybieranych produktów, zmieniły się i ugruntowały nowe trendy. „W ostatnim czasie w zamówieniach dominują upominki „użyteczne”, które pozwalają docenić i wesprzeć pracowników w systemie home office. To między innymi zimowe koce, kubki premium, odzież domowa, a także na przykład plecaki z kieszenią na laptopa” – dodaje Marta.

Aktualne trendy upominkowe

Upominki, na jakie w tym roku warto zwrócić uwagę, to według Marty Malec-Boksa przede wszystkim artykuły biurowe z powłoką antybakteryjną. Mogą być to notesy, długopisy, czy akcesoria komputerowe – np. mysz. Choć często są to drobiazgi, to z reguły są bardzo użyteczne, a antybakteryjne właściwości są dziś  dowodem troski o obdarowanego.

Inną grupą są upominki EKO, które jeszcze bardziej zyskują na popularności, zwłaszcza te z odpowiednimi certyfikatami – np. GOTS. Oprócz produktów z włókna bambusowego i pochodzących z recyclingu znajdziemy tu takie ciekawostki jak notesy i zakładki do książek z nasionkami roślin. Wyjątkowo popularna jest różnego rodzaju odzież domowa. To nie tylko popularne koszulki polo! „Duże doświadczenie mamy w przygotowaniu personalizowanej odzieży firmowej. W tej dziedzinie możemy zaproponować naprawdę ciekawe rozwiązania – nie tylko popularne już bluzy z kapturem, ale też kompletny domowy dres, kapcie, nerki czy worki w miejskim stylu. Szeroka gama kolorystyczna i wiele możliwości zdobienia pozwalają stworzyć firmową kolekcję odzieży” – mówi Marta Malec-Boksa.

Jako upominki uniwersalne wymienia między innymi poduszkę „2 w 1” – czyli poduszkę rogal z zamkiem, którą można przekształcić w jaśka. „To gadżet bardzo praktyczny – sprawdza się pracy przy biurku, jako poduszka podróżna lub do wieczornej lektury” – mówi ekspertka. Praktycznym pomysłem są notesy i plannery dostosowane indywidualnie do potrzeb firmy, biurkowe nawilżacze powietrza, przyrządy i maty do domowych ćwiczeń oraz bidony i butelki ze szkła lub tworzywa PET.

Dropshipping – prezent z dostawą pod drzwi

Prawdziwa rewolucja dokonała się w sposobie dostawy upominków. Niemal całkowicie zrezygnowano z dostaw do siedziby firmy. Zamiast tego Fabryka Magika posiłkuje się współpracą z firmami kurierskimi, dostarczając zamówienia do drzwi obdarowanego lub do wybranego przez niego paczkomatu. Tak samo dostarczane są np. pakiety konferencyjne na spotkania online. „Dystrybucja zamówień przebiega bardzo sprawnie, jest szczegółowo kontrolowana i zachowuje wszystkie zasady ochrony danych osobowych. Dla klienta to duża oszczędność czasu i energii” – mówi Marta.

Paweł Pawul
CEO Fabryka Magika

Napisz do autora:
pawel@fabrykamagika.pl

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL