Doświadczenia, labber.pl - ogólne

Użyteczność Strony Głównej serwisu www – porady dla Klientów

W procesie projektowania serwisu internetowego należy pamiętać, że powinien on być nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale także funkcjonalny. Odpowiednio zaprojektowana od kątem użyteczności strona, to strona skuteczna marketingowo, przyjazna dla użytkowników i zachęcająca ich do ponownego odwiedzenia witryny danej marki czy firmy. Na co Klient zlecający wykonanie serwisu internetowego powinien zwrócić szczególną uwagę? Co warto szczegółowo omówić z agencją? Dziś parę słów o kwestiach istotnych przy projektowaniu Strony Głównej serwisu.

7 wskazówek dotyczących projektowania Strony Głównej serwisu internetowego

Strona Główna to ta część serwisu, która decyduje o pierwszym wrażeniu na jego temat. Jej głównym celem jest zachęcenie użytkownika do odwiedzenia pozostałych części serwisu. Zachęta ta będzie tym większa, im bardziej wartościowe i ciekawe informacje użytkownik na niej znajdzie. Jak zatem powinna wyglądać Strona Główna, aby użytkownik dłużej pozostał w naszym serwisie?

1. Wyróżnij informacje i elementy, które powinny przykuć uwagę użytkownika.

W zależności od rodzaju i charakteru serwisu warto wybrać i wyeksponować  taki element Strony Głównej, który spowoduje, że użytkownik się nim zainteresuje i będzie wiedział od czego zacząć przeglądanie zawartości serwisu. W przypadku – dajmy na to – sklepu internetowego mogą to być np. nowości w ofercie lub promocje, zaś w przypadku serwisu społecznościowego – element zachęcający do założenia w nim konta.

labber.pl

źródło: http://www.flickr.com/photos/52781206@N07/4962765151/

2. Przedstaw korzyści dla użytkownika oraz pokaż co wyróżnia daną firmę lub markę.

Warto na Stronie Głównej uwypuklić informacje, które powiedzą użytkownikowi dlaczego warto – zostać klientem danej firmy, kupić produkt danej marki, zamówić usługę czy założyć konto w serwisie. Podkreślić należy też to, co najbardziej wyróżnia firmę lub brand na tle konkurencji.

3. Pokaż, co masz do zaoferowania.

Strona Główna powinna dać użytkownikowi informacje o tym, czym się zajmuje firma i jakie produkty bądź usługi oferuje. Dzięki temu, od początku zetknięcia się z serwisem internetowym, użytkownik będzie wiedział czy znajdzie w nim to, czego szuka. Ofertę warto zaprezentować  w przemyślany i atrakcyjny sposób – zachęci to użytkownika do zapoznania się z jej szczegółami.

4. Umieść na Stronie Głównej zajawki najważniejszych treści serwisu.

Na Stronie Głównej należy zaprezentować najważniejsze informacje, z którymi użytkownik będzie mógł się zapoznać w pozostałych częściach serwisu. Informacje te należy pogrupować w kategorie i opatrzyć adekwatnymi nagłówkami (np. „Co robimy?”, „Nasze usługi”, „Najnowsze produkty”).  Informacje najbardziej wartościowe powinny się znaleźć u góry strony, aby użytkownik nie musiał jej  przewijać. Oczywiście, wszystkie treści na Stronie Głównej należy na bieżąco aktualizować.

5. Wskaż użytkownikowi sposoby eksploracji serwisu.

Zastosowanie w serwisie określonego schematu nawigacji ułatwi użytkownikom zapoznanie się ze szczegółami zajawionych na Stronie Głównej treści. Rodzaj nawigacji trzeba dostosować do potrzeb użytkownika, a tym samym do ścieżki, jaką będzie podążać, aby łatwo i szybko znaleźć w serwisie istotne dla niego  informacje. Elementy nawigacyjne, takie jak: kategorie menu głównego (nawigacja globalna), kategorie w panelu bocznym (nawigacja lokalna) i odnośniki (linki) przenoszą do danego działu lub szczegółów wybranej treści. Wskazują również najważniejsze informacje na stronie i umożliwiają szybkie do nich dotarcie, bez konieczności przeszukiwania całego serwisu.

6. Rozważnie używaj grafiki i animacji.

Strona Główna nie powinna być przeładowana grafiką. Elementy graficzne powinny być zastosowane w miejscach, które mają przyciągnąć i skupić uwagę użytkownika. Istotne jest, by grafika była atrakcyjna dla oka, ale nieprzytłaczająca. Jej rolą jest nadanie stronie odpowiedniego, pożądanego klimatu. Grafika powinna być dodatkiem do całości, podkreślającym charakter marki, firmy, wartości im przyświecające.

7. Stosuj przemyślane formy reklamy, ale nie atakuj nimi użytkownika.

Bannery reklamowe powinny znajdować się w mniej ważnych obszarach Strony Głównej, najczęściej w bocznej kolumnie. Nie powinno się ich prezentować w pobliżu najważniejszych części strony głównej, na które użytkownik powinien zwrócić szczególną uwagę, ponieważ użytkownicy często ignorują reklamy bądź elementy wyglądające jak reklamy, a także obszary znajdujące się w ich pobliżu (tzw. banner blindness – ślepota bannerowa).

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL