Doświadczenia, labber.pl - ogólne

Użyteczność Strony Głównej serwisu www – porady dla Klientów

2. Przedstaw korzyści dla użytkownika oraz pokaż co wyróżnia daną firmę lub markę.

Warto na Stronie Głównej uwypuklić informacje, które powiedzą użytkownikowi dlaczego warto – zostać klientem danej firmy, kupić produkt danej marki, zamówić usługę czy założyć konto w serwisie. Podkreślić należy też to, co najbardziej wyróżnia firmę lub brand na tle konkurencji.

3. Pokaż, co masz do zaoferowania.

Strona Główna powinna dać użytkownikowi informacje o tym, czym się zajmuje firma i jakie produkty bądź usługi oferuje. Dzięki temu, od początku zetknięcia się z serwisem internetowym, użytkownik będzie wiedział czy znajdzie w nim to, czego szuka. Ofertę warto zaprezentować  w przemyślany i atrakcyjny sposób – zachęci to użytkownika do zapoznania się z jej szczegółami.

4. Umieść na Stronie Głównej zajawki najważniejszych treści serwisu.

Na Stronie Głównej należy zaprezentować najważniejsze informacje, z którymi użytkownik będzie mógł się zapoznać w pozostałych częściach serwisu. Informacje te należy pogrupować w kategorie i opatrzyć adekwatnymi nagłówkami (np. „Co robimy?”, „Nasze usługi”, „Najnowsze produkty”).  Informacje najbardziej wartościowe powinny się znaleźć u góry strony, aby użytkownik nie musiał jej  przewijać. Oczywiście, wszystkie treści na Stronie Głównej należy na bieżąco aktualizować.

5. Wskaż użytkownikowi sposoby eksploracji serwisu.

Zastosowanie w serwisie określonego schematu nawigacji ułatwi użytkownikom zapoznanie się ze szczegółami zajawionych na Stronie Głównej treści. Rodzaj nawigacji trzeba dostosować do potrzeb użytkownika, a tym samym do ścieżki, jaką będzie podążać, aby łatwo i szybko znaleźć w serwisie istotne dla niego  informacje. Elementy nawigacyjne, takie jak: kategorie menu głównego (nawigacja globalna), kategorie w panelu bocznym (nawigacja lokalna) i odnośniki (linki) przenoszą do danego działu lub szczegółów wybranej treści. Wskazują również najważniejsze informacje na stronie i umożliwiają szybkie do nich dotarcie, bez konieczności przeszukiwania całego serwisu.

6. Rozważnie używaj grafiki i animacji.

Strona Główna nie powinna być przeładowana grafiką. Elementy graficzne powinny być zastosowane w miejscach, które mają przyciągnąć i skupić uwagę użytkownika. Istotne jest, by grafika była atrakcyjna dla oka, ale nieprzytłaczająca. Jej rolą jest nadanie stronie odpowiedniego, pożądanego klimatu. Grafika powinna być dodatkiem do całości, podkreślającym charakter marki, firmy, wartości im przyświecające.

7. Stosuj przemyślane formy reklamy, ale nie atakuj nimi użytkownika.

Bannery reklamowe powinny znajdować się w mniej ważnych obszarach Strony Głównej, najczęściej w bocznej kolumnie. Nie powinno się ich prezentować w pobliżu najważniejszych części strony głównej, na które użytkownik powinien zwrócić szczególną uwagę, ponieważ użytkownicy często ignorują reklamy bądź elementy wyglądające jak reklamy, a także obszary znajdujące się w ich pobliżu (tzw. banner blindness – ślepota bannerowa).

Joanna Kaczorowska (User Experience Designer)

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x