Tym razem marka obuwnicza wybrała bardziej globalne podejście, umieszczając scenerie nie tylko w południowej Kalifornii, ale także w takich miejscach jak Tokio i Paryż. Vans chce nie tylko promować buty, ale także testować możliwości wirtualnych premier produktów z prawdziwego świata.
Twórcą Vans World 2 jest studio deweloperskie The Gang, które skupiło się na tym, aby zaoferować graczom nowe emocje i możliwości. Dzięki tej kampanii użytkownicy mają możliwość wykonywania nowych trików, odblokowywania kolejnych lokalizacji i zdobywania punktów za personalizację awatara. Aby uczcić deskorolkowe wyczyny graczy, marka przewidziała również darmową, limitowaną edycję emotikonów awatara.
Cała aktywacja na platformie Roblox jest częścią strategii marki Vans, która stara się angażować młodych konsumentów i skierować swoje produkty bezpośrednio do nich. Ostatnio spółka matka VF Corporation, do której należy Vans, zanotowała spadek sprzedaży bezpośredniej, głównie przez problemy, z jakimi zmaga się ta marka. Kampanie reklamowe na platformie Roblox mogą więc być sposobem na odwrócenie tej sytuacji i przyciągnięcie nowych klientów.
Źródło: https://www.marketingdive.com/news/vans-world-100-million-roblox-activation/720922/