Doświadczenia

Wykapany Tatuś czy wykapana Mamusia? Case study konkursu na Facebooku

Wykapany tatuś czy wykapana mamusia?

Dosyć powszechne jest korzystanie z aplikacji oferowanych przez różne marki. Niezwykle popularne są wszelkiego rodzaju konkursy, w których można umieścić zdjęcie dziecka i wygrać gadżety dla Maluszka. Są one skuteczne dla zwiększenia zaangażowania obecnych uczestników i pozyskania nowych.

Konkurs pt. Jak dwie krople wody został bezpośrednio zorganizowany dla Wosany, producenta wody źródlanej Mama i ja. Działania z nim związane trwały od 20.01.2016 do 20.02.2016 roku. W tym czasie do konkursu zgłosiło się 217 uczestników. Był adresowany do rodzin, a osobami zgłaszającymi chęć udziału w konkursie byli rodzice.

Wykapany Tatuś czy wykapana Mamusia? Sprawdźcie, do kogo podobny jest Wasz Maluszek! – brzmiało zaproszenie do konkursu. Aby zaangażować się w konkurs, wystarczyło zrobić dwa kroki:

  1. Dodać trzy zdjęcia przedstawiające członków rodziny – Mamy, Taty i Dziecka.
  2. Zachęcić jak największą liczbę znajomych do oddawania głosów w konkursie. Na jedną rodzinę można było zagłosować tylko raz.

Do zdobycia w konkursie były trzy nagrody:

  • tablet Galaxy Tab4 dla Najbardziej Wykapanego Tatusia, czyli taty, który okaże się najbardziej podobny do dziecka – pod uwagę były brane oddawane głosy, a dokładnie ich stosunek
  • karta upominkowa do sieci perfumerii Douglas o wartości 500 zł dla najbardziej wykapanej Mamusi, czyli mamy, która okaże się najbardziej podobna do dziecka – pod uwagę były brane oddawane głosy, a dokładnie ich stosunek
  • pobyt w ParkHotel Łysoń w Inwałdzie dla rodziny, której zdjęcie zdobędzie największą sympatię komisji konkursowej – pod uwagę brane było całe zgłoszenie i kreatywne podejście do wszystkich dodanych zdjęć

Cel i przebieg

Celem konkursu był wzrost świadomości marki Mama i ja oraz zwiększenie zaangażowania grupy docelowej na Facebooku.

Zgłoszenia można było przesyłać przez aplikację stworzoną przez agencję Eura7. Stworzeniem koncepcji kreatywnej, obsługą konkursu, publikacją związanych z nim postów oraz wyborem zwycięzców zajmował się dział kreatywny agencji Abanana.

Efekty

Liczba zgłoszeń do konkursu przeszła najśmielsze oczekiwania organizatorów. Odnotowano 217 zgłoszeń, z czego zaakceptowano 145 z nich. Użytkownicy Facebooka, w większości mamy i osoby najbardziej zainteresowane tematami dziecięcymi oddali 6993 głosów na nadesłane zdjęcia. Głosy oddane na mamę wyniosły 3787, na tatę nieco mniej, bo 3206.

Konkurs przyczynił się również do wzrostu liczby polubień profilu Mama i ja. Podczas jego trwania, w trakcie miesiąca wzrósł o 990 uczestników. Aplikacja, dzięki której zorganizowano konkurs, była promowana niewielkim budżetem.

2

Tekst został napisany w oparciu o doświadczenie agencji komunikacji marketingowej Abanana.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x