Reklama

B2B, czyli Business 2.0 Business

Według prognoz eMarketer inwestycje w marketing B2B prowadzony za pośrednictwem wirtualnych społeczności w ciągu najbliższych lat mogą wzrosnąć nawet pięciokrotnie – do 210 mln $ w 2012 roku. Czy Internet stanie się jednym z podstawowych narzędzi nawiązywania relacji biznesowych?

Według raportu eMarketer w 2008 roku inwestycje w marketing B2B w wirtualnych społecznościach osiągną 40 mln$. Działania tego typu prowadzone są głównie w serwisach typu LinkedIn, czy Facebook. W Polsce witrynami społecznościowymi o podobnym charakterze są Goldenline i Profeo.

O marketingowym potencjale serwisów web 2.o typu LinkedIn w obszarze B2B decyduje przede wszystkim profil ich użytkowników. Korzystają z nich osoby aktywne zawodowo, często pełniące kierownicze funkcje w dużych firmach i korporacjach. Dla marketerów B2B serwisy społecznościowe typu LinkedIn, czy Goldenline, są wykorzystywane zarówno jako osobowe bazy danych, jak również kanały podejmowania konkretnych działań.

Coraz większe zainteresowanie promocją online wśród marketerów B2B wpływa bezpośrednio na rozwój internetowej branży reklamowej. Agencje interaktywne coraz częściej realizują projekty ukierunkowane pod kątem działań w sektorze B2B. Są to między innymi wyspecjalizowane bazy wiedzy dla biznesu, takie jak serwis QnowHow.pl czy też internetowe platformy B2B. Wysoką jakość tych projektów potwierdza rosnące zainteresowanie marketerów ich możliwościami.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Mówię, co to ma być. Siadamy i robimy. To daje efekty. Wszyscy są happy. Drugiej takiej nie znajdziesz. Kreacja w Eura7.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL