O tym jak popularne w Internecie są serwisy typu Kwejk, Demotywatory itp., wiemy nie od dziś. To właśnie one przyciągają największą liczbę użytkowników – w szczególności najmłodszych. Popularne memy, śmieszne obrazki i zdjęcia, aktualne wydarzenia, wpadki czy zabawne komentarze, zwieńczone oryginalnym opisem lub trafną puentą, są chętnie udostępniane i komentowane przez nastolatków.
Fanpage marki Góralki prowadzimy od początku jego istnienia w serwisie. W związku z tym, że to właśnie najmłodsza grupa użytkowników Facebooka (13-17 lat) stanowi core jego fanów, postanowiliśmy wykorzystać ten motyw przy organizacji konkursu. Wcześniejszy sukces Wafelkowej Szkoły Uczuć (wykorzystanie motywu emotikonów w nawiązaniu do chrupania wafelków Góralki), jeszcze mocniej utwierdził nas w przekonaniu, że styl demotywatorów w kontekście wafelków odniesie sukces.
Cel: Zwiększenie zaangażowania obecnych fanów marki oraz zachęcenie nowych fanów do jej polubienia, pozyskanie UGC: ciekawych treści od naszych fanów, stworzenie unikalnego, wafelkowego serwisu o oryginalnej nazwie.
Rozwiązanie: Na potrzeby akcji stworzyliśmy dedykowany landing page o nazwie łączącej znany wszystkim zwrot LOL (ang. laughing out loud), z mnóstwem pozytywnej energii, otrzymując tym samym nazwę strony i całej akcji: LOLytywy.pl. Zabawa odbywała się na Facebooku w specjalnej aplikacji, do której użytkownicy mogli dodawać swoje prace. Zadaniem konkursowiczów było ukazanie swojej miłości do wafelków Góralki za pomocą grafiki i krótkiego opisu. Nie ograniczaliśmy się jedynie do zdjęć, pozwalając na publikację gifów i krótkich filmów.
Konkurs podzielony został na 10 etapów, w których co tydzień wyłanialiśmy 20 szczęśliwców i nagradzaliśmy słodkimi przesyłkami. W myśl hasła „Uczucia smakują bardziej, gdy się nimi podzielisz”, każdy zwycięzca otrzymywał podwójną przesyłkę, z której mniejszą paczkę mógł przesłać bliskiej osobie. Najbardziej do udziału zachęcała jednak nagroda główna: trzy iPady mini.
Akcji towarzyszyła również wysyłka słodkich, podwójnych przesyłek do blogerów i internetowych trendsetterów. Największą radość w tym przypadku sprawiły nie tylko wafelki, ale również dedykowane i spersonalizowane listy.
Wyniki:
Konkurs niezwykle przypadł do gustu Facebookowiczom, czego rezultatem było:
- Blisko 1200 dodanych prac
- Prawie 500 unikalnych użytkowników
- 153318 oddanych głosów
- 8000 głosujących
- Udostępnienia przesyłek przez blogerów
- Mnóstwo świetnej zabawy!
Zapraszamy do śledzenia fanpage’a Góralki na Facebooku: www.facebook.com/WafelkiGoralki. Już wkrótce kolejne, pyszne zabawy! ;)