Doświadczenia

Case study: konkurs LOLytywy.pl dla marki Góralki

O tym jak popularne w Internecie są serwisy typu Kwejk, Demotywatory itp., wiemy nie od dziś. To właśnie one przyciągają największą liczbę użytkowników – w szczególności najmłodszych. Popularne memy, śmieszne obrazki i zdjęcia, aktualne wydarzenia, wpadki czy zabawne komentarze, zwieńczone oryginalnym opisem lub trafną puentą, są chętnie udostępniane i komentowane przez nastolatków.

1476136_629716947090117_860459183_n

Fanpage marki Góralki prowadzimy od początku jego istnienia w serwisie. W związku z tym, że to właśnie najmłodsza grupa użytkowników Facebooka (13-17 lat) stanowi core jego fanów, postanowiliśmy wykorzystać ten motyw przy organizacji konkursu. Wcześniejszy sukces Wafelkowej Szkoły Uczuć (wykorzystanie motywu emotikonów w nawiązaniu do chrupania wafelków Góralki), jeszcze mocniej utwierdził nas w przekonaniu, że styl demotywatorów w kontekście wafelków odniesie sukces.

Cel:  Zwiększenie zaangażowania obecnych fanów marki oraz zachęcenie nowych fanów do jej polubienia, pozyskanie UGC: ciekawych treści od naszych fanów, stworzenie unikalnego, wafelkowego serwisu o oryginalnej nazwie.

Rozwiązanie: Na potrzeby akcji stworzyliśmy dedykowany landing page o nazwie łączącej znany wszystkim zwrot LOL (ang. laughing out loud), z mnóstwem pozytywnej energii, otrzymując tym samym nazwę strony i całej akcji: LOLytywy.pl. Zabawa odbywała się na Facebooku w specjalnej aplikacji, do której użytkownicy mogli dodawać swoje prace. Zadaniem konkursowiczów było ukazanie swojej miłości do wafelków Góralki za pomocą grafiki i krótkiego opisu.  Nie ograniczaliśmy się jedynie do zdjęć, pozwalając na publikację gifów i krótkich filmów.

Konkurs podzielony został na 10 etapów, w których co tydzień wyłanialiśmy 20 szczęśliwców i nagradzaliśmy słodkimi przesyłkami. W myśl hasła „Uczucia smakują bardziej, gdy się nimi podzielisz”, każdy zwycięzca otrzymywał podwójną przesyłkę, z której mniejszą paczkę mógł przesłać bliskiej osobie. Najbardziej do udziału zachęcała jednak nagroda główna: trzy iPady mini.

Akcji towarzyszyła również wysyłka słodkich, podwójnych przesyłek do blogerów i internetowych trendsetterów. Największą radość w tym przypadku sprawiły nie tylko wafelki, ale również dedykowane i spersonalizowane listy.

1451545_399019096897244_311929285_n

Wyniki:

Konkurs niezwykle przypadł do gustu Facebookowiczom, czego rezultatem było:

  • Blisko 1200 dodanych prac
  • Prawie 500 unikalnych użytkowników
  • 153318 oddanych głosów
  • 8000 głosujących
  • Udostępnienia przesyłek przez blogerów
  • Mnóstwo świetnej zabawy!

 wv5i

Zapraszamy do śledzenia fanpage’a Góralki na Facebooku: www.facebook.com/WafelkiGoralki.  Już wkrótce kolejne, pyszne zabawy! ;)

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL
Webinar lojalnościowy
x