Instagram, Media społecznościowe, Najnowsze, Social media

Co Instagram ma do powiedzenia w sprawie samookaleczania?

Internet niewątpliwie ma więcej zalet niż wad, niemniej warto pamiętać o jego mrocznej stronie, do której dostęp jest równie łatwy, jak i do każdej innej informacji. W związku z ogólnodostępnością negatywnych treści biuro prasowe Instagrama zapowiada prace nad nowymi ograniczeniami dotyczącymi treści, które są związane z samookaleczaniem się i samobójstwami.

“Na przestrzeni ostatniego miesiąca zdaliśmy sobie sprawę, że nie radzimy sobie z tego typu treściami na naszej platformie i że musimy zrobić wszystko, aby chronić naszych najbardziej bezbronnych użytkowników” – mówi Adam Mosseri, szef Instagrama.

Co ma się zmienić?

  1. Niedozwolone będą jakiekolwiek grafiki przedstawiające samookaleczenie się, np. cięcie, nawet jeśli wcześniej było to akceptowane w kontekście przyznania się do problemu. Instagram nigdy bowiem nie zezwalał na promowanie albo namawianie do aktów samoprzemocy, zatem każde zgłoszone posty z taką zawartością będą usuwane jak dotychczas.
  2. Jakiekolwiek niedosłowne formy przedstawienia aktów samookaleczania, np. zabliźnione rany, nie będą pokazywane w wynikach wyszukiwania, hashtagach i w sekcji “Odkrywaj”. Instagram nie usunie tego typu treści z dotychczasowej zawartości Instagrama, ponieważ nie chce stygmatyzować i izolować ludzi, którzy zdecydowali się upublicznić ją w wyniku cierpienia i chęci otrzymania pomocy.
  3. Instagram chce wspierać użytkowników w trudnych chwilach, dlatego skupi się na zbieraniu informacji o ludziach, którzy publikują i szukają treści związanych z samookaleczaniem się, i przekieruje ich do organizacji, które będą mogły im pomóc.
  4. Instagram pozostaje w ciągłym kontakcie z ekspertami, którzy doradzają, co jeszcze można zrobić w tej kwestii. Jednym z tych działań może być ocenzurowanie treści ukazujących samookaleczanie tak, że będą widoczne dopiero po akceptacji użytkownika.

Do tej pory Instagram starał się pomagać jednostkom, które publikowały podobne treści, dlatego też pozwalał na takie działania. Teraz jednak zauważył, że może to mieć formę nieintencjonalnego promowania autodestrukcyjnych zachowań, więc zwrócił uwagę również na osoby, które mogą taką zawartość ujrzeć przypadkowo i która może na nich wywrzeć niepożądany wpływ.

Celem Instagrama jest zlikwidowanie treści dotyczących samookaleczania i znaczące zredukowanie ich np. z sekcji hashtagów i sekcji “Odkrywaj”. “Chcemy budować silne i wspierające się społeczeństwo, ale to nie takie proste. Nie jesteśmy w stanie usunąć tego typu zdjęć natychmiastowo; ten proces zajmie trochę czasu, ale chcemy mieć pewność, że będzie przeprowadzony dokładnie i przyniesie zamierzone efekty” – mówi Adam Mosseri.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL