Artykuły, Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Social media, Z przymrużeniem oka

Crème de la News #3

Cześć! Też czujecie ten zapach? Czy to gorąca kawa w towarzystwie ciasta? Nie! To weekend! Jeśli równie jak my jesteście ciekawi, co działo się w branży przez ostatni tydzień, to usiądźcie głęboko w fotelach, zapnijcie pasy i ruszamy!

Kierowcy, jesteśmy na Ty, od zera

Piątek, czyli najpierw mała czarna i coś słodkiego, a wieczorkiem na znak rozpoczynającego się weekendu zimne piwko! Tym razem polecamy Tyskie, które rozpoczęło sezon 2024 w ubiegły poniedziałek (11.03) wraz ze startem kampanii nastawionej na bezalkoholowy wariant. Akcja skierowana do kierowców ma przypominać o tym, że przed jazdą samochodem wolno pić tylko piwo bezalkoholowe.

– Do naszego świata zapraszamy wszystkich zmotoryzowanych: zawodowych i amatorów kierowców, motocyklistów, pasjonatów, konstruktorów, garażowych majsterkowiczów, gadżeciarzy, bo wszyscy kierowcy mogą być ze sobą na Ty – bez względu czym jeżdżą – mówi Łukasz Kling, brand manager Tyskie.

Głównymi twarzami działań są legendarni polscy sportowcy – Adam Małysz i Krzysztof Hołowczyc. Seria spotów z ich udziałem pokazuje, że mimo różnic, kierowcy mogą być ze sobą na Ty.

– Cieszę się, że spotykamy się z Krzyśkiem jako ambasadorzy Tyskiego Zero, by dzielić się z innymi miłośnikami motoryzacji naszą pasją i dobrymi praktykami. Wzajemna uprzejmość na drodze, zaraz po bezpiecznym i odpowiedzialnym prowadzeniu, to mądry postulat. Kierowcy, bądźmy na Ty od Zera – apeluje Adam Małysz.

Anna Lewandowska pomoże młodym

Trenerka i bizneswoman, a prywatnie żona zawodnika FC Barcelony Roberta Lewandowskiego, rozpoczyna projekt społeczny „Active8 with Ann” stworzony przy współpracy z Fundacją Zwolnieni z Teorii. Podjęte działania są odpowiedzią na potrzeby młodego pokolenia. Pod okiem specjalistów, zespoły będą pracować nad stworzeniem skutecznych rozwiązań w 8 obszarach tematycznych, które wpłyną na zmianę nawyków Polek i Polaków na zdrowsze. Będą to:

  1. Regularna aktywność fizyczna    
  2. Zdrowe odżywianie     
  3. Równowaga psychiczna     
  4. Skuteczny odpoczynek    
  5. Kontrolowanie zdrowia     
  6. Higiena cyfrowa     
  7. Uważność na innych    
  8. Kształtowanie nawyków

– Od wielu lat moim wszystkim działaniom przyświeca chęć zmiany nawyków Polaków na zdrowsze. Swoje media społecznościowe wykorzystuję do edukowania, inspirowania i motywowania i skutecznego wdrażania zmian. Jednocześnie jestem świadoma, ile jeszcze jest do zrobienia, dlatego zdecydowałam się połączyć siły z Fundacją Zwolnieni z Teorii. Fundacja ma ponad 10-letnie doświadczenie i kompetencje w zakresie angażowania młodych ludzi i pomocy w realizacji projektów. Uczestnicy otrzymają od nas pełne wsparcie merytoryczne, możliwość współpracy z doświadczonymi ekspertami i mentorami oraz rozwiną kompetencje miękkie, które przydadzą im się w przyszłości – Anna Lewandowska.

W działaniu uczestników poprowadzi platforma zwolnienizteorii.pl, na której już od 10 lat uczniowie i studenci zdobywają wiedzę i wykorzystują ją w praktyce, tworząc własne projekty społeczne. Dodatkowo przez cały okres trwania programu, zespoły będą miały także opiekę dedykowanego, doświadczonego mentora i możliwość konsultacji z ekspertami w ramach ich specjalizacji.

Projekt trwający do października wspiera grono ekspertów, a są to m.in. Łukasz Sieńczewski (dietetyk), dr n. med. Karolina Karabin (biolog molekularny i diagnosta). Wśród mentorów znajdziemy (m.in.) Dominika Swadźbę (założyciel i CEO uPacjenta.pl), Wiolę Klimczak (współzałożycielka i prezeska zarządu Fundacji IT Girls), Tomasza Cieślaka (kierownik działu komunikacji wewnętrznej, Rossmann Polska) oraz Paulę Bruszewską (prezeska Fundacji Zwolnieni z Teorii).

Z Media Expert do Avonu

„Bo w Media Expert taniej masz…..” to piosenka, która każdorazowo siedzi w naszych głowach, gdy tylko widzimy Cleo. My jednak nie o tym (choć czuliśmy głęboką potrzebę podzielenia się z Wami naszą traumą)! Joanna Krystyna Klepko, bo tak właśnie naprawdę nazywa się nasza główna bohaterka (btw. dzięki Google, bo wcześniej nie mieliśmy o tym pojęcia) pojawiła się w najnowszej kampanii Avonu, która potrwa do 30 kwietnia.

Swoją drogą mieliśmy już okazję pisać niejednokrotnie o Avonie i jego działaniach. Miało to miejsce m.in. w przypadku akcji „16 Dni Przeciwko Przemocy”, „Weź Dzień na U” oraz „Szok! Ale jakość”. Wracając jednak do sedna – najnowsza kampania z udziałem Cleo prowadzona jest pod hasłem „Makijaż, który o Ciebie dba”.

– Globalny koncept kampanii kręci się wokół muzyki, dlatego lokalnie naturalnie wybraliśmy ambasadorkę, która jest gwiazdą polskiej sceny muzycznej. Cleo ma energię, charyzmę i wyrazisty styl, które doskonale oddają siłę kobiecości i wartości stojące za marką Avon. Razem chcemy pokazywać, że każda kobieta może odkryć swoje piękno i błyszczeć dzięki szmince Hydramatic Shine. Ale także to, że kobiety mają wielką siłę, by wspierać innych. Od samego początku naszej współpracy Cleo dołączyła do akcji przeciw przemocy, którą organizujemy z okazji Dnia Kobiet. W jej ramach cały zysk ze specjalnego zestawu przekazujemy Fundacji Feminoteka. Wierzymy, że razem możemy tworzyć lepszy świat dla kobiet – komentuje Daniel Przemęcki, szef marketingu w Avon Polska.

Oprócz udziału piosenkarki na Instagramie i TikToku pojawiają się także materiały przygotowane przez ponad stu zaproszonych influencerów, m.in. Martynę Kaczmarek, Inchidris oraz Fog in The Garden.

„This was never a long shot”

Nike to każdemu znany sportowy gigant z USA, który od samego początku istnienia kojarzy jest ze sportem. Firma z ikoniczną łyżwą w logotypie wspiera wielu sportowców z całego świata, a jednym z nich jest koszykarka Caitlin Clark z Iowa Hawkeyes. Wspominamy o tym nie bez przyczyny, gdyż Caitlin ustanowiła historyczny wynik w kobiecej lidze akademickiej NCAA, mając na swoim koncie w sumie 3569 punktów (poprzedni najlepszy wynik należał do Kelsey Plum, która zdobyła 3527 punktów).

Marka Nike postanowiła w kreatywny sposób nagrodzić zawodniczkę i okazać jej wsparcie. W tym celu przygotowano niestandardową reklamę outdoorową.

W Iowa City, rodzinnym mieście Clark, umieszczono dwa billboardy. Jeden z nich, zamontowany na kilkupiętrowym budynku, Przedstawia koszykarkę w momencie oddawania rzutu. Na drugim z kolei znaleźć można hasło „To nigdy nie była odległa perspektywa” oraz kosz do gry w koszykówkę.

Może i nic nazbyt odkrywczego, ale nam się podoba nawet pomimo faktu, że wielbiciele koszykówki z nas żadni! W końcu nie trzeba się znać, aby się odrobinę pozachwycać!

@justwomenssports This Caitlin Clark video with her Nike billboard 🤩 #caitlinclark #basketball #basketballtiktok #iowawbb 🎥: @iowawbb ♬ original sound – Just Women’s Sports

Uber by Women się rozwija

Na zakończenie pozwolimy sobie wrócić do zeszłotygodniowych obchodów Dnia Kobiet (Drogie Panie, jeszcze raz wszystkiego najpiękniejszego!) przy okazji usługi Uber by Women, która umożliwia zamawianie przejazdów realizowanych wyłącznie przez kierowczynie. Ciesząca się zainteresowaniem wśród kobiet usługa wystartowała w stolicy w październiku ubiegłego roku natomiast w ubiegły piątek – 8 marca dotarła także do nas, do Krakowa!

Jednocześnie firma ogłosiła rozpoczęcie współpracy z fundacją Feminoteka.Podjęta kooperacja obejmuje m.in. wspólne działania edukacyjne, a także doradcze.

– Fundacja Feminoteka powstała, aby wspierać kobiety, szczególnie te, które doświadczają przemocy. Każdego dnia nasze doradczynie i ekspertki służą pomocą prawną, terapeutyczną oraz psychologiczną dla potrzebujących. Bardzo cieszy nas właśnie podjęta współpraca z platformą Uber. Jako głos kobiet chętnie podzielimy się naszą wiedzą na temat ich potrzeb w przewozach – mówi Joanna Gzyra-Iskandar, rzeczniczka ds. przeciwdziałania przemocy wobec kobiet Fundacji Feminoteka.

 

Słowem podsumowania – Mamy nadzieję, że Panie kierowczynie Ubera również widziały kampanię Kompanii Piwowarskiej i pozostaną przy piwie 0, bo żeńska część załogi planuje w najbliższy weekend skorzystać z ich usług. A gdzie będzie kurs? Na pewno nie do Iowa City, Barcelony, ani sklepu stacjonarnego Avon (gdyż te w listopadzie 2020 roku zostały zamknięte #NiepotrzebnaCiekawostka), ale może uda się chociaż do Media Expert? Bawcie się dobrze w weekend i bądźcie bezpieczni. Do zobaczenia za tydzień!

 

Źródła:

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x