Ciekawostki branżowe, Najnowsze, Social media

Dlaczego warto, aby Twoja marka była na TikToku?

Format video zagarnął światowy rynek. Zamiast czytać, wolimy obejrzeć daną treść, najczęściej przy użyciu smartfona. W procesie komunikacji przebyliśmy drogę od tekstu przez infografikę do video. Ten ostatni środek przekazu jest łatwo dostępny i łatwo przyswajalny, gdyż stymuluje intensywnie zmysł wzroku i słuchu. Chętnie po niego sięgają młodzi odbiorcy.

W ten trend świetnie wpisała się aplikacja mobilna, o której głośno jest od kilku lat. Cały świat oszalał na punkcie TikToka, który upraszcza treści i skutecznie absorbuje odbiorcę, stale dostarczając mu endorfin. Atrakcyjna forma przesuwania palcem spersonalizowanych treści video sprawiła, że TikToki stały się alternatywą dla Instagrama, Snapchata, remedium na nudę oraz świetnym sposobem na zabawę. Przeróżne chellange, wyzwania wciągają zwłaszcza młodą widownię. Szczególne względy aplikacja zyskuje również w oczach dorosłych (18-34 lat stanowiących ok. 60% użytkowników), pomagając im śledzić wydarzenia i światowe trendy. Obecnie z tej platformy w sposób aktywny korzysta blisko 8 milionów Polaków. Nie sposób nie zauważyć w tych danych szansy promocji i reklamy dla marek, szukających nowych płaszczyzn do pozyskania klienta. Topowe aplikacje mobilne są niewątpliwie dobrym wyborem. Dlaczego warto zainwestować w tę platformę?

Chcesz dotrzeć do nowej grupy odbiorców? Wybierz wideo!

Ten, kto korzysta z TikToka, może potwierdzić, że w głównej mierze twórcami contentu są osoby młode, które należą do pokolenia Z. To nie tylko twórcy, lecz przede wszystkim odbiorcy, stanowiący cenną grupę konsumentów. Naturalnym jest dla nich biegłe poruszanie się po mediach społecznościowych i pozyskiwanie z nich informacji. Oni dorastali w świecie nowoczesnych technologii, szukają lekkich treści zapewniających rozrywkę i angażujących ich w ciekawy sposób. Umieszczenie marki na TikToku jest idealnym sposobem na przyciągnięcie do marki pokolenia, dla którego normą są cyfryzacja i automatyzacja działań oraz… wysokie wymagania.

Nie chcesz zostać w tyle za konkurencją? Wyprzedź ją!

Jeśli twoja marka komfortowo czuje się na Instagramie i Facebooku, to czas na coś nowego! TikTok będzie również dobrym rozwiązaniem dla marek, które chcą szturmem wejść na rynek lub zwiększyć zainteresowanie swoją ofertą. To połączenie formy wideo z YouTube’a, społeczności z Facebooka i popularnego scrollowania na Instagramie. To krok dalej w stronę ekspresowego przekazywania treści reklamowych i kształtowania świadomości konsumentów.

Myślisz nad tym, jak się wyróżnić? Stwórz content!

Krótkie wideo wymaga kreatywności i klarowności przekazu, żeby utrzymać uwagę odbiorcy. Taka forma umożliwia przedstawienie marki jako nowoczesnej i inkluzywnej. Dzięki dynamicznie rozwijającej się platformie wejdziesz na rynek, który nie jest jeszcze zagarnięty przez konkurencję. Nie wszystkie marki aktywnie działają na tej platformie. Obecność reklam jest nadal niska w porównaniu z innymi serwisami społecznościowymi. To szansa, żeby się wyróżnić!

Chcesz wejść na rynek międzynarodowy? Rozwiń swoje cele strategiczne!

Na TikToku możliwości jest naprawdę dużo. Możesz tworzyć content lokalnie (tj. w Polsce) lub rozszerzyć swoje działania o rynek globalny. Sam podejmujesz decyzje, na jaką skalę będziesz prowadził swoje działania. Umiejętne posługiwanie się TikTokiem umożliwi Ci osiągnięcie zamierzonych celów i poszerzenie zasięgu przekazu reklamowego.

Szukasz nowych możliwości? Sprawdź statystyki!

TikTok to najszybciej rozwijająca się platforma mobilna. Wprowadzanie unowocześnień jest systematyczne. W 2020 roku z TikToka korzystało 36% amerykańskich marketerów, w 2021 liczba ta wzrosła do 42% i według prognoz będzie rosła aż do 2025 roku. Wskazuje to na duży (niewykorzystany jeszcze) potencjał tej platformy.

Nie masz funduszy na wielkie kampanie? Zainwestuj czas!

TikTok jest stworzony do łatwego modyfikowania nagranego materiału. Możemy dowolnie dzielić go, zatrzymywać, ciąć i łączyć. Dostępnych jest również wiele dodatkowych efektów i filtrów, które pomagają przykuć uwagę do naszego wideo. Nie potrzebujesz dodatkowych programów i aplikacji, wystarczą narzędzia oferowane przez TikToka. Możesz z łatwością planować publikację materiałów i nawiązywac interakcję z odbiorcami.

Zastanawiasz się, jak uatrakcyjnić swoją reklamę? Umieść ją w odpowiednim miejscu!

Czasy, gdy TikTok był jedynie “zabawką” dla najmłodszych już się skończyły. Obecna widownia TikToka to (jak okazuje się ze statystyk) grupa otwarta na reklamy, zwłaszcza te kreatywne. Opublikowane treści mogą być jednocześnie treściami reklamowymi, które stwarzają poczucie bycia bliżej marki. Użytkownicy TikToka są bardziej skłonni do testowania nowości, co sprawia, że są pozytywnie nastawieni do poznania marek i tego, co oferują.

Warto docenić fenomen TikToka. Coraz więcej specjalistów z branży marketingu dostrzega potencjał tej platformy i wykorzystuje go w celu osiągania świetnych wyników marketingowych. Wystarczy zaimplementować możliwości drzemiące w TikToku, a korzyści płynące z wprowadzenia na ten rynek swojej marki i systematyczne tworzenie contentu przysporzą nie tylko nowych obserwujących. Czujesz się zachęcony? To najwyższy czas na wrzucenie pierwszego tiktoka!

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x