Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Najnowsze, Social media

Dwa oblicza social mediów. Część 1: Kraina miodem płynąca

  1. Łatwa i szybka komunikacja

Przed erą mediów społecznościowych komunikacja nigdy nie była tak ułatwiona i dostępna. Social media pozwalają łączyć się z ludźmi z całego świata, poznawać ich i utrzymywać relacje. Często są one jedyną szansą na utrzymanie łączności między bliskimi, czy rodziną. Za pomocą serwisów społecznościowych możemy być na bieżąco z tym, co dzieje się u osób, które nas interesują lub inspirują.

  1. Wyrażanie siebie i kreowania wizerunku

Platformy społecznościowe umożliwiają nam pokazanie szerszemu gronu odbiorców tego, jacy jesteśmy. To świetny sposób, żeby dać się zauważyć. Za pomocą publikowanych treści, zdjęć i  filmów możemy stworzyć swoją markę osobistą, a tym samym podkreślić nasze zalety i wykreować obraz samych siebie.

  1. Źródło informacji i wiedzy

Media społecznościowe zapewniają stały dostęp do informacji na temat aktualności, trendów, wiadomości, kultury i nauki. Dzięki nim możemy być na bieżąco z wydarzeniami z całego świata. Nauka nigdy wcześniej nie była tak dostępna. A to wszystko za pomocą kilku kliknięć!

  1. Wsparcie społecznościowe

Obecnie media społecznościowe mogą być dużym wsparciem. Oczywiście nie rozmawiamy dzisiaj o zagrożeniach, które niewątpliwie towarzyszą naszemu tematowi. Grupy wsparcia, fora dyskusyjne i kampanie hasztagowe – pomagają łączyć się z ludźmi, którzy mają podobne zainteresowania, chcą się inspirować lub szukają chwilowej rozrywki. Niemniej jednak często w mediach społecznościowych szukamy po prostu akceptacji i zrozumienia.

  1. Rozwój zawodowy
    Wielu profesjonalistów wykorzystuje media społecznościowe do rozpowszechnienia swojej marki osobistej oraz nawiązania współpracy zawodowej. Media społecznościowe to doskonałe miejsce do poszukiwania pracy, wymiany doświadczeń i nauki nowych umiejętności. W Internecie możemy dzielić się doświadczeniem i budować własną przyszłość zawodową.
  2. Edukacja i samorozwój

W mediach społecznościowych znajdziemy wiele materiałów edukacyjnych, przewodników i poradników, które są dostępne online. Dzięki nim możemy poszerzać nasze horyzonty i zdobywać nowe umiejętności. To właśnie na platformach społecznościowych spotkasz osoby, które chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Wybór kategorii jest ogromny, więc każdy znajdzie coś dla siebie.

  1. Wspieranie akcji charytatywnych

Platformy społecznościowe pomagają w zdobyciu rozgłosu dla działań charytatywnych. Dzięki nim kwestie społeczne, czy ekologiczne zyskują o wiele większy rozgłos, a tym samym więcej osób może wesprzeć akcję i poszerzyć wiedzę o problemach współczesnego świata.

  1. Komunikacja biznesowa i marketing 

Dla firm social media są prawdziwą kopalnią złota. Obecność produktów, czy usług w Internecie jest niemal niezbędnym punktem w strategii biznesowej marek. Konsumenci nie tylko szukają i kupują w social mediach. To idealne miejsce na znalezienie recenzji, filmiku instruktażowego, czy poleceń produktowych. Estetyczna aranżacja, którą cechują się social media, dodatkowo zachęca odbiorców do podejmowania decyzji o zakupie. Ponadto pozwalają one na dotarcie do głównych grup klientów, umożliwiają budowanie lojalności i tworzenie społeczności wokół marki.

Po przeczytaniu tego wpisu nie pozostaje nic innego niż rzucić się w wir social mediowego szaleństwa…, ale nie tak szybko! Powyższe pozytywne aspekty korzystania z platform społecznościowych mogą być bardzo atrakcyjne, ale należy pamiętać o drugim obliczu mediów społecznościowych. Jak zawsze-ważne jest umiejętne i świadome korzystanie z Internetu. Już teraz zachęcamy do śledzenia 2 części wpisu, gdzie poruszymy temat zagrożeń płynących z mediów społecznościowych.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x