„SM – walcz o siebie” to kampania społeczna dotycząca stwardnienia rozsianego (SM), mająca na celu „odczarowanie” SM-u w świadomości Polaków jako choroby często kojarzonej z wyrokiem niepełnosprawności, a wręcz śmierci. Kampania ma już na swoim koncie tytuł KAMPANII SPOŁECZNEJ ROKU 2012 w kategorii ZDROWIE.
W ramach konkursu Effie Awards zgłoszone kampanie oceniano pod względem wnikliwej strategii, dopasowanej kreacji i ponadprzeciętnych wyników marketingowych. Każda kampania, którą miałam okazję realizować, była wyjątkowa. Jednak oprócz spełnienia wspomnianych zasad modelowej kampanii społecznej, sukcesem „SM – walcz o siebie” w dużej mierze jest współpraca wielu partnerów. To naprawdę niesamowite, że udało się zrzeszyć trzy organizacje pacjentów, tysiące osób z SM, środowisko lekarskie, biznesowe i oczywiście media, które w ramach partnerstwa wspierały nas komunikacyjnie – mówi Malina Wieczorek, właścicielka agencji TELESCOPE. Naszym dodatkowym wyróżnikiem jest udział samych pacjentów w przygotowanych spotach i billboardach. Pokazując swoje twarze i opowiadając prawdziwe historie z zupełnie innej perspektywy – nie samej choroby, ale chęci realizacji pasji, aktywności zawodowej – dali przykład temu, że naprawdę warto o siebie walczyć i wykorzystywać szanse, jakie niesie życie.
Więcej na temat efektów kampanii znajdziesz na stronie SM – walcz o siebie!