Kampanie reklamowe, Najnowsze, Reklama, Spoty reklamowe

Engineered Insanity. Pierwsza kampania Formuły 1

Formuła 1 tuż przed nowym sezonem rozpoczyna swoją pierwszą globalną kampanię reklamową.

60-sekundowy film wyprodukowany w Londynie przez Wieden+Kennedy wprowadza nowy slogan F1: “Engineered insanity”. Składa się z migawek przeskakujących między materiałami archiwalnymi z wyścigów a klipami sześciu “superfanów” Formuły 1, którzy zostali nagrani w specjalnie skonstruowanym tunelu aerodynamicznym, gdzie poddawano ich sztucznie wykreowanym warunkom, jakich doświadczają w wyścigach kierowcy:  intensywnym podmuchom wiatru, wysokim temperaturom i strumieniom wody. Aktorzy zostali wybrani ze względu na okazywany entuzjazm do tego sportu oraz reprezentowanie demograficznego zróżnicowania fanów wyścigów.

Ellie Norman, dyrektor ds. marketingu Formuły 1 oświadczyła, że celem kampanii jest stworzenie “zauważalnej zmiany w postrzeganiu F1 (…) pokazując i podkreślając, dlaczego nasi fani uwielbiają ten sport”.

Spot został wykreowany przez Philippę Beaumont, Freddy’ego Taylora i Andrew Bevana oraz wyreżyserowany przez Chrisa Boyle’a dzięki Private Island (agencji stojącej za telewizyjnymi spotami m.in. gier Call of Duty i The Division, oraz marek takich jak Samsung, Android i Nike).

Pierwszym wyścigiem sezonu będzie Grand Prix Australii w Melbourne 25 marca. Film będzie wspierany przez reklamy out-of-home w Melbourne, włączając w to ręcznie malowane murale.

Sześciu superfanów uczestniczących w spocie weźmie udział we wdrażaniu kampanii poprzez własne profile społecznościowe. Kampanii towarzyszyć będzie też specjalna seria gifów i Instagram Stories, zaprojektowanych w sposób angażujący szerokie kręgi fanów.

Norman dodała: “W zeszłym sezonie obiecaliśmy naszym fanom, że zbliżymy ich do siebie i przekształcimy sport w coś, co emocjonalnie przypomina (…) bitwę gladiatorów. Nic, co dotychczas wymyśliliśmy, nie wyraża tego uczucia lepiej niż oglądanie wyścigu oczami przepełnionych pasją kibiców”.  

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL