Abanana, Case Studies, Najnowsze

Sampling, badanie i reklama w jednym – case study Mini Biszkoptów Andante

Wprowadzenie nowego produktu na rynek zawsze jest wyzwaniem dla marketera. Pomimo pozytywnych opinii w testach focusowych, badaniach korytarzowych i wysokiej oceny zarządu, nowe produkty nie zawsze przyjmą się na rynku. Dzięki nowoczesnym technologiom możemy dzisiaj nie tylko na bieżąco badać opinie konsumentów, ale i wzbudzać w nich chęci zakupowe.

W 2019 roku firma I.D.C. Polonia S.A. wprowadziła do sprzedaży nowy produkt: Mini Biszkopty marki Andante. Na tle konkurencji wyróżniają się nie tylko kształtem, ale i składem. Wyprodukowane na bazie mąki, jajek i cukru są zdrowszą alternatywą tego typu produktów.

Zadaniem Agencji Abanana było przeprowadzenie samplingu. Postanowiliśmy pójść jednak dwa kroki dalej i przy okazji zebrać opinie oraz uzyskać publikacje produktowe w mediach społecznościowych! Podczas nietypowej akcji zorganizowaliśmy konkurs podzielony na sześć edycji, z których każda trwała siedem dni. Rozdaliśmy 300 sztuk pakietów Mini Biszkoptów Andante, a chętnych było ponad 3 tys.

“Współczesne narzędzia pozwalają nam na szybkie i łatwe zorganizowanie konkursu w internecie. W przypadku tego produktu zadecydowaliśmy o wykorzystaniu dedykowanego landing page’a przy wsparciu social mediów: Facebooka oraz Instagrama” – wyjaśnia Agata Kieloch, Account Manager agencji Abanana.


Każda edycja konkursu składała się z dwóch etapów:

  • I etap edycji – etap, w którym Uczestnik odpowiada na pytanie konkursowe oraz wypełnia formularz zgłoszeniowy,
  • II etap edycji – etap, w którym Zwycięzca z I etapu danej edycji wypełnia ankietę.

Kieloch dodaje: “W I etapie każdej edycji nagrodziliśmy 50 osób, które otrzymały pakiet dwóch opakowań biszkoptów Andante Mini. Natomiast w  II etapie każdej edycji 17 osób nagrodziliśmy kodami elektronicznymi 2D i 3D do Multikina”.

Efekt? Prawie 150 publikacji na Facebooku oraz Instagramie, niemal 200 komentarzy oraz ponad 6000 polubień, a przede wszystkim wiele spostrzeżeń i opinii od klientów, które dotyczyły reklamowanego produktu. Dowiedzieliśmy się, że:

  • 99,16% ankietowanych poleciłoby znajomym Mini Biszkopty Andante,
  • 89,96% ankietowanych uważa, że opakowanie Mini Biszkoptów Andante jest odpowiedniej wielkości,
  • 68,62% ankietowanych następnym razem, mając ochotę na coś słodkiego, wybierze Mini Biszkopty Andante.

Tak promowany produkt wypadł w ankiecie, a co na jego temat sądzą uczestnicy konkursu? Przeczytajcie sami:

  • Jadzia z Gryfic: “Są świetną przekąską, pasują do każdego deseru. Ogromnym plusem jest ich chrupkość. Niesamowicie pachną, a do tego doskonale smakują. Są małe i słodkie”.
  • Małgorzata z Krakowa: “Są to najlepsze biszkopciki, jakie jadłam. Super skład, bo zawierają tylko trzy składniki, a bardzo cenię sobie naturalne i zdrowe produkty”.
  • Marta z Gdańska: “Małe, sprytne biszkopciki o niebiańskim smaku. Poleciłam je już wszystkim znajomym! :) jeden jest tylko minus – za szybko znikają z torebki ;)”
  • Piotr z Łomży: “Nie zawiodłem się! Biszkopty są przepyszne, smakują zarówno mnie, jak i mojemu synkowi :) no i główna zaleta, czyli skład, który w dzisiejszych czasach jest tak ważny dla nas konsumentów:) palce lizać! :)”

Abanana odpowiedzialna była za współtworzenie mechanizmu konkursu, pytań w ankiecie oraz za obsługę konkursu: prace IT, Client Service oraz logistykę związaną z wysyłką nagród.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL