Abanana, Ciekawostki branżowe, Top 5

Jak COVID-19 wpływa na marki i zmienia konsumenckie zachowania?

Minęło już ponad 140 dni od kiedy to w Polsce pojawił się pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem COVID-19, wpływając na życie każdego człowieka nad Wisłą. Jak bardzo w związku z tym zmieniły się oczekiwania konsumentów wobec marek? Czego dziś oczekują klienci od komunikatów, które do nich trafiają?

Na to pytania odpowiada raport przygotowany przez Kantar Group, który nie tylko zapytał Polaków o ich zdanie, ale też przeanalizował historyczne wydarzenia o podobnych charakterze.

Teza pierwsza: po wcześniejszych kryzysach wywołanych epidemiami (SARS, MERS) czy też np. katastrofie w elektrowni atomowej w Fukushimie, gospodarka wracała na dawne tory już po kilku miesiącach.

Teza druga: podtrzymuj markę i doświadczenia, rewidując ich kurs. W ocenie Kantar marki nie powinny rezygnować ze strategicznej komunikacji, która jest obliczona na długofalowe efekty.

Teza trzecia: poszczególne branże napotykają na odmienne wyzwania. Istnienie niektórych marek czy całych firm jest zagrożone, a przed innymi otwierają się możliwości.

Teza czwarta: wspieraj, nie sprzedawaj, bądź wrażliwy. Konsumenci nie chcą, aby marki przestały się reklamować. Ale reklama nie może „żerować” na pandemii. Może mieć wydźwięk pozytywny, ale współodczuwający, wspierający i odpowiedni do sytuacji.

 

Teza piąta: nie tylko treść, ale i kanał dotarcia ma znaczenie w tych czasach.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL