Nowinki techniczne, Reklama

Jakim zmianom ulegnie reklama internetowa?

Według prognoz Interpublic w nadchodzących latach działania promocyjne w serwisach społecznościowych będą stanowiły największą część inwestycji w reklamę internetową. Może to spowodować spowolnienie wzrostu nakładów na promocję w wyszukiwarkach. Czy reklama online w przyszłości ulegnie istotnym zmianom?

Najnowsza analiza Interpublic wykazała, że inwestycje w reklamę w serwisach społecznościowych, portalach udostępniających filmy video i możliwość gry online, do 2009 roku mogą wzrosnąć nawet o 31%. Główny wpływ na to ma coraz większa liczba użytkowników korzystających z tego typu mediów oraz możliwość precyzyjnego określenia profilu ich odbiorców.

Według Interpublic najszybciej będzie rosło tempo wzrostu reklamy banerowej – w 2009 r. o może być nawet o 12% szybsze niż w 2007. Prawdopodobnie odbije się to na spowolnieniu rozwoju inwestycji w promocję w wyszukiwarkach.

W świetle danych Interpublic ciekawie prezentuje się wcześniejszy raport Outsell Inc.. Według danych tam zawartych, około 62% budżetów interaktywnych jest inwestowane w tworzenie zaawansowanych serwisów internetowych. – komentuje Łukasz Wołek, Managing Director agencji interaktywnej EURA 7.

Dane z obydwu raportów dowodzą, że reklamodawcy obecnie skupiają swoją uwagę na poszukiwaniu kanałów efektywnego dotarcia do określonych grup docelowych. Web 2.0 i zmiany w technologii tworzenia serwisów internetowych spowodowały, że maksymalne skoncentrowanie na indywidualnym odbiorcy jest obecnie dominującym trendem w rozwoju reklamy internetowej.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Mówię, co to ma być. Siadamy i robimy. To daje efekty. Wszyscy są happy. Drugiej takiej nie znajdziesz. Kreacja w Eura7.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL