Case Studies, Hashlovers, Instagram, Omówienia projektów, Przydatne narzędzia

Kawa Rzeszowska – najbardziej fotogeniczna kawiarnia w Polsce

Gdyby spytać o najbardziej popularną kawiarnię wśród polskich użytkowników Instagrama, prawdopodobnie większość respondentów odpowiedziałaby poprawnie. Chodzi oczywiście o największą na świecie sieciówkę, z syrenką w logo. Zaskakujące jest jednak to, że drugie miejsce zajmuje nie inna międzynarodowa sieć, a kameralna kawiarnia ze stolicy województwa podkarpackiego – Kawa Rzeszowska.

kawa5

Według raportu NapoleonCat z sierpnia 2015 Starbucks zajął 21. miejsce marek nieodzieżowych z wynikiem 15 677 obserwujących. Dziś profil amerykańskiej sieciówki ma 20,5 tysiąca followersów. Sieć Costa Coffee, obecną na polskim rynku od 1999 roku, śledzi mniej niż 3,5 tys. Instagramowiczów. Wynik Kawy Rzeszowskiej (8 143 followersów) jest naprawdę imponujący. Do tego sukcesu przyczyniła się aplikacja Hashlovers.

Od ponad roku profil Kawy Rzeszowskiej prowadzi Robert Świstak, który na co dzień zajmuje się marketingiem korporacyjnym w dużej firmie. Kawę Rzeszowską wspiera, ponieważ chciał sprawdzić się jako marketer na szczeblu lokalnym. To właśnie lokalność okazała się spoiwem łączącym filozofię marki z mechaniką działania Instagrama.

Instagram w połączeniu z siłą narzędzia do geolokalizacji był najlepszym sposobem dotarcia do potencjalnych, bo lokalnych klientów kawiarni. Jasne, że cieszy każdy obserwujący, ale co z tego, że do grona followersów dołączy ktoś z Warszawy, skoro nigdy do nas nie wpadnie. Nam zależało na precyzyjnym „namierzaniu” i komunikacji z mieszkańcami Podkarpacia, i to się udało – mówi Robert Świstak.

Kluczem do sukcesu okazało się bezbłędne dopasowanie środka komunikacji, czyli medium wizualnego do bardzo estetycznej formy, w jakiej serwowane są napoje i nie tylko. Marce pomógł także zeitgeist, czyli trafienie w odpowiednim czasie w modę na slow food i patriotyzm lokalny, wyrażany w niemal manifestacyjnym geście „wspierania swoich”.

Promotor kawiarni chciał przede wszystkim zrozumieć logikę Instagrama. Szukał więc osób, które znajdowały się w promieniu 25 kilometrów od adresu kawiarni i wchodził z nimi w interakcję: przez polubienie ich zdjęcia, lub obserwację.

Zauważył, że ludzie uwielbiają fotografować jedzenie, lub siebie z jedzeniem, ale najczęściej to kubek/filiżanka z kawą jest na pierwszym planie. Kiedy udało mu się zobaczyć takie kawowe zdjęcie, komentował je, pytając: „a próbowałeś już naszej kawy?”.

Dzięki aplikacji Hashlovers możliwa stała się komunikacja w czasie rzeczywistym z kimś, kto nie wiedział o istnieniu Kawy Rzeszowskiej, a wiadomo było, że jest kawoszem. Propozycja wpadnięcia na alternatywnie parzoną kawę, często zostawała zrealizowana.

Jak pokazuje przykład Kawy Rzeszowskiej, narzędzie Hashlovers doskonale sprawdziło się w przypadku pojedynczej kawiarni. Zastosowanie Instagrama w kontekście marketingu miejsca pozytywnie wpływa na lokalne doświadczenie użytkowników, co przekłada się na budowanie pozytywnych emocji wokół marki.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL