Ciekawostki branżowe, Inspirujące Kampanie, Reklama, Spoty reklamowe

Kawa z sieciówki kontra kawiarnie hipsterskie

Podstawą promocji wszelkich produktów jest pokazanie ich zalet, tymczasem twórcy reklamy zachowują się jak wytrawni politycy, którzy chcą pokonać opozycję, punktując wszystkie jej słabości. Z przymrużeniem oka i w lekkiej formie uświadamiają amatorom najbardziej pożądanej na świecie orzeźwiającej używki, ile tracą, decydując się na jej konsumpcję w kawiarni. Co nas tam czeka? Przede wszystkim dostosować się musimy do godzin otwarcia. Gdy już przekroczymy próg hipsterskiego przybytku, kawę otrzymamy w niemal mikroskopijnej filiżance, takiej na kilka naparstków pojemności. Samo zamówienie nie jest sprawą prostą, bo menu, zamieszczone na kilku tablicach pełnych chaosu, powoduje także mętlik w głowach klientów. Jeśli dorzucimy do tego skomplikowany sposób podania napoju, plik lojalnościowych kuponów wysypujących się z portfela, brak miejsc i niespodzianki typu stół do ping-ponga w sąsiedniej sali, to spragnionemu kawy świta w głowie tylko jedna myśl – chęć ucieczki! Zwłaszcza że za kilka łyków napoju przyjdzie nam sporo zapłacić.

W każdej scenerii widzimy zdziwionego bądź nawet zakłopotanego klienta. Widać, że nie tego szukał. Dokąd prowadzi go niezaspokojona pilna potrzeba? Do McCafe. W końcowej scenie w lokalu McCafe – zadowolony klient odbiera doskonały produkt w szybkim czasie i za niską cenę.

W spocie podkreślono, że kawa z McCafe w przeciwieństwie do kawy z kawiarni jest dostępna cały czas, a cena, którą zapłacimy za produkt, nie jest zbyt wygórowana. Co więcej – to przecież „tylko” kawa, więc jej podanie powinno być szybkie i łatwe, winno również uwzględniać pośpiech klienta – stąd plastikowe kubeczki na wynos. Hierarchia celów w McCafe? Przede wszystkim szybkość obsługi, satysfakcja konsumenta i jeszcze wykwintniejszy aromat boskiego napoju.

Kampanię stworzyła brytyjska agencja Leo Burnett. Spot możecie zobaczyć tutaj:

 

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x