Ciekawostki branżowe, Inspirujące Kampanie, Reklama, Spoty reklamowe

Kawa z sieciówki kontra kawiarnie hipsterskie

Dziennie na świecie wypija się około 2,25 miliarda filiżanek kawy. Trudno się dziwić – nie tylko dobrze smakuje, ale i pobudza. I ma dobroczynny wpływ na nasze zdrowie. O ile jej nie nadużywamy. Optymalna ilość filiżanek to do pięciu dziennie. Dzisiejsza kampania będzie właśnie o tym aromatycznym napoju. McCafe to sieć należąca do McDonalda. Jak zdobywa klientów? Reklamą, która uświadamia nam, ile zyskujemy korzystając z jej usług i oferty.

Podstawą promocji wszelkich produktów jest pokazanie ich zalet, tymczasem twórcy reklamy zachowują się jak wytrawni politycy, którzy chcą pokonać opozycję, punktując wszystkie jej słabości. Z przymrużeniem oka i w lekkiej formie uświadamiają amatorom najbardziej pożądanej na świecie orzeźwiającej używki, ile tracą, decydując się na jej konsumpcję w kawiarni. Co nas tam czeka? Przede wszystkim dostosować się musimy do godzin otwarcia. Gdy już przekroczymy próg hipsterskiego przybytku, kawę otrzymamy w niemal mikroskopijnej filiżance, takiej na kilka naparstków pojemności. Samo zamówienie nie jest sprawą prostą, bo menu, zamieszczone na kilku tablicach pełnych chaosu, powoduje także mętlik w głowach klientów. Jeśli dorzucimy do tego skomplikowany sposób podania napoju, plik lojalnościowych kuponów wysypujących się z portfela, brak miejsc i niespodzianki typu stół do ping-ponga w sąsiedniej sali, to spragnionemu kawy świta w głowie tylko jedna myśl – chęć ucieczki! Zwłaszcza że za kilka łyków napoju przyjdzie nam sporo zapłacić.

W każdej scenerii widzimy zdziwionego bądź nawet zakłopotanego klienta. Widać, że nie tego szukał. Dokąd prowadzi go niezaspokojona pilna potrzeba? Do McCafe. W końcowej scenie w lokalu McCafe – zadowolony klient odbiera doskonały produkt w szybkim czasie i za niską cenę.

W spocie podkreślono, że kawa z McCafe w przeciwieństwie do kawy z kawiarni jest dostępna cały czas, a cena, którą zapłacimy za produkt, nie jest zbyt wygórowana. Co więcej – to przecież „tylko” kawa, więc jej podanie powinno być szybkie i łatwe, winno również uwzględniać pośpiech klienta – stąd plastikowe kubeczki na wynos. Hierarchia celów w McCafe? Przede wszystkim szybkość obsługi, satysfakcja konsumenta i jeszcze wykwintniejszy aromat boskiego napoju.

Kampanię stworzyła brytyjska agencja Leo Burnett. Spot możecie zobaczyć tutaj:

 

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL