Ciekawostki branżowe, Facebook, Media społecznościowe, Najnowsze, Social media

Kolejne starcie topowych aplikacji. Facebookowa odpowiedź na Tindera – Facebook Dating!

5 września 2019 roku, po rocznym okresie testów, Facebook oficjalnie ogłosił wejście w życie swojej nowej aplikacji, Facebook Dating. Zakładanie profilu odbywa się niezależnie od konta na Facebooku – dane nie muszą być połączone. Tuż po rejestracji i ustawieniu preferencji, lokalizacji, własnych zainteresowań i oczekiwań, aplikacja pokaże propozycje potencjalnych partnerów. Kolejne etapy jednak różnią się nieco od znanego już nam mechanizmu Tindera…

Facebook Dating isn’t about swiping or having to wait for someone to like you to get a first chance at reaching out”.

Ten cytat, który pochodzi z Newsrooma Facebooka, gdzie zamieszczono oficjalny artykuł wprowadzający Dating App, dowodzi, że Mark Zuckerberg daje Tinderowi prztyczka w nos. Jego aplikacja ma być lepsza, bo nie wprowadza napięcia spowodowanego oczekiwaniem na “swipe’a”, który umożliwia inicjację rozmowy. Zamiast tego od razu można wysłać wiadomość do osoby, która nam się spodobała. Można też dać zwyczajnego lajka, który jest zaczepką i powiadomieniem w jednym. Osoby, które wyświetlają się w feedzie, mogą być zarówno znajomymi naszych znajomych, jak i zupełnie obcymi ludźmi.

Jakie funkcje znajdują się lub zostaną wkrótce wprowadzone do Dating? Oprócz możliwości podpięcia swojego konta na Instagramie, będzie można też importować stories i z Instagrama, i z Facebooka. Ich funkcją będzie potwierdzanie autentyczności. Tryb “Secret Crush” został stworzony dla facebookowych znajomych, którzy nie chcą w żaden sposób afiszować się ze swoją relacją. Mimo że platforma randkowa nie umożliwia “parowania się” ze swoimi znajomymi, pojawiały się głosy użytkowników, że taka funkcja mogłaby zostać wprowadzona jako opcjonalna. Tak też za sprawą trybu “Secret Crush” można poszukiwać swojej drugiej połówki również wśród własnych znajomych na Facebooku i wśród followersów na Instagramie. Kiedy dodamy nazwisko naszej wybranki czy wybranka na tę sekretną listę, dostaną o tym powiadomienie, jeżeli również rejestrowali się w Dating App. Tylko jeśli oni wpiszą nasze nazwisko na tę samą listę u siebie, uzyskamy tzw. “matcha”.

tryb secret crush

Oprócz powyższych można również importować swoje posty z Instagrama, dodając do nich np. inny opis. Można włączyć opcję widoczności osób, które używają Facebook Dating, również w grupach czy wydarzeniach, w których i my bierzemy udział. Wówczas te osoby zobaczą też nasz profil w aplikacji. Jeżeli ktoś nie będzie czuł się pewnie co do osoby, z którą umówił się na randkę, może udostępnić szczegóły takie jak data, godzina czy miejsce spotkania zaufanej osobie w Messengerze. Gdyby coś się stało, zawsze wiadomo, kiedy i gdzie przebywali lub przebywają randkujący. Finalnie – samo utworzenie profilu jest zaskakująco łatwe, ponieważ można dodać swoje zdjęcie profilowe czy inne informacje za pomocą jednego kliknięcia. Można też odrzucić sugestię autouzupełnienia i zbudować swój profil samemu, od początku.

stories w fb dating

Jak na razie, co jest normą w przypadku podobnych nowości, Facebook Dating jest dostępne w: Stanach Zjednoczonych, Argentynie, Boliwii, Brazylii, Chile, Ekwadorze, na Filipinach, w Gujanie, Kanadzie, Kolumbii, Laosie, Malezji, Meksyku, Paragwaju, Peru, Singapurze, w Surinamie, Tajlandii, Urugwaju i w Wietnamie. Europa doczeka się  możliwości korzystania z Facebook Dating w pierwszym kwartale 2020 roku.

Trzeba mieć 18 lat, by móc zarejestrować się w serwisie. Figuruje on jako osobna karta w menu nawigacyjnym Facebooka po lewej stronie. Facebook Dating ma być lepsza od Tindera, ponieważ umożliwia dokładniejsze poznanie się już na etapie przeglądania profili. Skonkretyzowane zainteresowania, a także dostęp do Instagrama, to nomen omen pozwolenie innym na wejście do naszego życia na nieco głębszym poziomie już od samego początku.

Zuckerberg o Fb Dating

Mark Zuckerberg wyjawił, że jest bardzo podekscytowany całym przedsięwzięciem i nie może doczekać się, aż jego platforma w jeszcze większym stopniu pomoże nawiązywać więzi. Oczywiste jednak, że nie chodzi o samą ideę. Dlaczego? Wystarczy spojrzeć, na jakiej pozycji uplasował się Tinder w pierwszym kwartale tego roku w rankingu najbardziej dochodowych aplikacji, a reszta układanki ułoży się sama…

Tinder i najwięcej wydanych pieniędzy

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL