Abanana, Ciekawostki branżowe, Media społecznościowe, Najnowsze, Social media, WWW

Komunikacja marek retail w mediach społecznościowych

Konkurencja wśród producentów branży spożywczej z każdym rokiem przybiera na sile, a różnorodność asortymentów rośnie niemal z dnia na dzień. W omawianej branży efektywność mediów społecznościowych jest jeszcze na etapie testowania. Być może wynika to z faktu, że artykuły spożywcze są towarem pierwszej potrzeby, a konieczność jej zaspokojenia i tak zmusi klienta do zakupu, ale do czasu. Coraz częściej sprzedawcy artykułów spożywczych zlecają zarządzanie mediami społecznościowymi zewnętrznym agencjom – to efekt rosnących inwestycji w marketing.

Jak kształtuje się nastawienie do social mediów większych marek retail i mniejszych detalistów?

Nowe pokolenia konsumentów szukają swoich marek w social mediach. Wizerunek ich ulubionych sklepów na Facebooku, YouTubie, Twitterze, Instagramie lub Snapchacie ma wpływ na to co i czy młodzi millenialsi zdecydują się zakupić w spożywczaku za rogiem.

Czego szukają konsumenci, komunikując się ze sprzedawcami?

W przypadku mediów społecznościowych co najmniej dwóch na trzech ankietowanych mówi, że wchodzi w interakcje z serwisem sklepu spożywczego na Facebooku, Twitterze, Instagramie lub Pintereście. Po raz pierwszy Snapchat znalazł się na liście kanałów mediów społecznościowych używanych przez sklepy spożywcze w 2017 roku.

Przewiduje się, że klienci detaliczni branży spożywczej za dwa lata będą więcej korzystać z kanałów komunikacji cyfrowej, w tym mediów społecznościowych, e-maili, reklam mobilnych i blogów niż z tradycyjnych kanałów komunikacji, takich jak reklamy radiowe, telewizyjne i billboardy.

Jak marki powinny kształtować swoją komunikację w social mediach? Posty reklamowe, inspiracje, zdrowa żywność – co mówią na ten temat statystyki?

Znajdź odpowiedzi w naszym tekście w Przeglądzie Handlowym!

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL