Nowinki techniczne

Koniec bannerów i wyszukiwarek?

Według najnowszego raportu Borrel Associates – Online promotions: The Big Shift w najbliższych latach wzrosną nakłady na internetowe akcje promocyjne i sponsoringowe. Równocześnie zmniejszą się wydatki na reklamę bannerową i promocję w wyszukiwarkach.

Obecnie internetowe akcje promocyjne i sponsoringowe prowadzone są na różne sposoby. Do najczęstszych praktyk należy udostępnianie kuponów rabatowych on-line oraz prowadzenie konkursów w firmowych serwisach WWW. W 2007 roku firmy przeznaczyły 8 miliardów dolarów na działania tego typu. Według Borrel Associates wydatki na prowadzenie internetowych akcji promocyjnych i sponsoringowych w ciągu najbliższych pięciu lat wzrosną do 22.8 miliarda dolarów.

Według tegorocznych prognoz, firmy na reklamę z wykorzystaniem bannerów i pop-upów, przeznaczą w tym roku około 12.6 miliarda dolarów. Przyszłoroczne wydatki na promocję w wyszukiwarkach osiągną 16.9 miliarda dolarów. Według przewidywań Borrel Associates będzie to szczyt nakładów na reklamę bannerową i wyszukiwarki. Amerykańska firma badawcza twierdzi, że w następnych latach nastąpi ich zdecydowany spadek. Miejsce bannerów i wyszukiwarek zajmą internetowe akcje promocyjne i sponsoringowe.

Internetowe akcje promocyjne i sponsoringowe często dają lepsze efekty od kampanii bannerowych i w wyszukiwarkach. Przeważnie zwiększają sprzedaż, co skutecznie przyciąga reklamodawców. Borrel Associates zwraca uwagę, że skuteczność takich działań, zależy przede wszystkim od jakości witryn internetowych firm lub produktów. Zadaniem strony WWW jest przyciągnięcie i skupienie uwagi odbiorcy w taki sposób, by skorzystał z oferowanych promocji. Wizytę w serwisie WWW użytkownik powinien zakończyć jako klient firmy. Dostosowanie witryn internetowych do wymogów prowadzenia akcji promocyjnych, stanowi kolejne wyzwanie dla agencji interaktywnych.

Reklama internetowa zmienia się z każdym rokiem. Internetowe akcje promocyjne i sponsoringowe jak na razie stanowią uzupełnienie kampanii bannerowych oraz promocji w wyszukiwarkach. Trudno jednoznacznie określić, czy zmieni się to w najbliższych latach. Jednego możemy być pewni – kluczowym narzędziem reklamy on-line pozostanie serwis internetowy. Agencje interaktywne powinny więc stale poszukiwać nowych, efektywnych rozwiązań w procesie projektowania i realizacji stron WWW dla swoich klientów. – komentuje Łukasz Wołek, Managing Director agencji interaktywnej EURA7.

Raport Online Promotions: The Big Shift stanowi ciekawe spojrzenie na przyszłość reklamy internetowej. Czy jednak prognozy Borrel Associates się sprawdzą?

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Mówię, co to ma być. Siadamy i robimy. To daje efekty. Wszyscy są happy. Drugiej takiej nie znajdziesz. Kreacja w Eura7.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL