Ciekawostki branżowe, labber.pl - ogólne, Najnowsze, Nowinki techniczne, Reklama, Technologie

Konsument za kierownicą, czyli podróże w erze digitalu

Reklamodawcy i marketerzy stają na głowie, aby zagospodarować nasz dzień swoją treścią. Zaaranżowali nią punkty styku dostępne w naszych domach, w pracy i w podróży. Zatrzymajmy się przy ostatnim punkcie – gdy przemieszczamy się jako pasażer transportu publicznego. Touchpointem będą drukowane reklamy w pojazdach, nasz smartfon, bilboardy etc. Pozostaje pytanie, jak dotrzeć do kierowcy, którego nie można angażować wzrokowo. A przynajmniej nie powinno się… tak, tak – odłóżcie smartfony i resztę artykułu doczytacie na miejscu.

Bramką, którą marka może dotrzeć do kierowcy podczas jazdy, jest słuch. Obecna sytuacja jest dosyć jasna. Stacje radiowe nie mają problemu z wyprzedaniem swojego czasu antenowego. Co z kierowcami, którzy w trakcie jazdy wybierają własną muzykę? Czy nowoczesne systemy Apple CarPlay, Google Android Auto czy MirrorLink staną się kolejnym punktem styku z konsumentami?

„A kto w aucie ma takie cuda?”, zapytacie. Wystarczy spojrzeć na pięć najpopularniejszych modeli w Polsce (Skoda Fabia, Skoda Octavia, Opel Astra, Ford Focus i Volkswagen Passat). Wszyscy producenci oferują złożone systemy audio, które bez problemu „dogadają się” z naszymi smartfonami, a cztery wymienione modele połączą się również z aplikacjami Apple i Google. Można założyć więc, że już niedługo będzie to absolutnym standardem, a nie opcjonalnym luksusem.

Wraz ze wzrostem popularności rosnąć będzie zainteresowanie ze strony reklamodawców. Jesteśmy niezwykle ciekawi, jak i czy ten punkt styku zostanie zagospodarowany. Jakiego rodzaju content będzie docierał do kierowcy w czasie jazdy? Czy osobne komunikaty będą kreowane specjalnie dla pasażerów? Ciekawi i zakopani w hipotezy życzymy bezpiecznej jazdy.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Specjalista do spraw słowa, który porzucił radiowy mikrofon na rzecz marketingu. Pasjonat muzyki, motoryzacji i kreacji reklamowych, które wciskają w fotel lub bawią do łez. Podczas swojej krótkiej kariery zawodowej miał okazję sprawdzać swoje umiejętności na stanowiskach analitycznych, strategicznych i kreatywnych. W agencji Abanana spełnia się jako młodszy specjalista ds. Public Relations. Brakuje mu asertywności wobec własnych kreacji, dlatego podczas współpracy z firmą Microsoft został jej zagorzałym fanem.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL