Abanana, Media społecznościowe, Top 5

Koronawirus – temat, którym żyjemy non stop?

Od kilkudziesięciu dni cały świat walczy z koronawirusem SARS-CoV-2. W Polsce pierwszy przypadek został potwierdzony 4 marca 2020 roku. Tym samym wirus stał się jednym z głównych tematów do rozmów, także w sieci.

Agencja Abanana, korzystając z narzędzia Unamo, postanowiła sprawdzić, jak kształtuje się zainteresowanie tym wirusem w polskich social mediach. Pierwsze zwiększone zaabsorbowanie tematem można dostrzec od 25 stycznia do 2 lutego, natomiast dopiero dwadzieścia dni później mamy do czynienia z falą wznoszącą.

Miejscem, gdzie najchętniej porusza się ten problem, jest Facebook oraz Twitter, choć temat nie omija również w ostatnich dniach Instagrama. Wystarczy spojrzeć na poniższe liczby:

  • Facebook: 1 399 803 wzmianek
  • Twitter: 427 066 wzmianek
  • Instagram: 86 283 wzmianek
  • Blogi: 49 wzmianek
  • Portale: 12 668

Od 1 stycznia tego roku w social mediach pojawiło się ponad 2,1 mln wzmianek, które zostały wyświetlone ponad 1,1 miliarda razy! Informacje na temat SARS-CoV-2 osiągnęły ponad 1,3 mln komentarzy oraz 1,9 mln udostępnień.

Powyższy wykres pokazuje, że Polacy o obecnej sytuacji rozmawiają właściwie non stop. Jedyny widoczny spadek aktywności związanej z pandemią, która ogarnia świat, następuje w godz. 23.30 – 6.00, kiedy nasi rodacy śpią.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL