Inspirujące Kampanie, labber.pl - ogólne, Public Relations, Reklama, Spoty reklamowe

Kot – najlepszym przyjacielem człowieka?

Mówi się, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka, jednak prawdą jest, że każde zwierzę może wnieść coś do naszego życia. Pokazuje to najnowsza reklama Whiskas, która pojawiła się niedawno w mediach. Króciutką fabułę oparto na prawdziwej historii, co mocno oddziałuje na odbiorcę, oraz sprawia, że przekazywany komunikat jest odbierany bardziej emocjonalnie, dzięki czemu trwa dłużej niż czas emisji.

Reklama składa się z dwóch kontrastujących ze sobą części: w pierwszej widzimy dziewczynkę – osamotnioną, smutną, „nieobecną” w świecie, który ją otacza. Nawet plac zabaw jawi się jako miejsce ponure, pełne ciszy. Wszystko jest gdzieś obok, daleko, poza nią. Dorosły widz od razu ma skojarzenia z autyzmem dziecięcym. Gdy zaniepokojeni rodzice przywożą do domu kotka, widać dużą zmianę w zachowaniu ich córki. Wreszcie otwiera się na otaczającą ją rzeczywistość. Końcowe napisy, towarzyszące ostatnim kadrom, potwierdzają nasze spostrzeżenie. Dowiadujemy się, że mała bohaterka spotu, to Iris, która jest dzieckiem autystycznym. Mimo wcześniejszych prób terapii ze zwierzętami problemy z komunikacją ze światem zewnętrznym utrzymywały się, była inna niż rówieśnicy. Wszystko odmieniło się dzięki kotu o imieniu Thula. Przytulenie Thuli, to najlepsza decyzja dziewczynki, pierwszy gest, który wywołuje uśmiech na jej twarzy. Potem wszystko toczy się inaczej: Iris nie tylko staje się odważniejszym dzieckiem, u którego następuje znaczna poprawa w komunikacji uczuć, ale także słynną malarką. Dotychczasowy świat nieregularnych, bezładnych bohomazów na jej malunkach przechodzi metamorfozę – jest bardziej uporządkowany, pełen ciepłych, jasnych barw, radosny.

Prace Iris są sprzedawane na całym świecie i znajdują się w znanych muzeach. Whiskas udowodniło, że nie zawsze promocja musi eksponować wyłącznie produkt. Nieco sztuczny świat reklamy dobrze jest nasycić realnymi emocjami, aby pokazać potencjalnym nabywcom korzyści płynące z wzajemnych zależności, tu: szczęśliwy kot – szczęśliwe dziecko – szczęśliwi rodzice. A firma Whiskas? Sami sobie dopowiedzcie…

Warto poświęcić tej reklamie niespełna trzy minuty:

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL
Webinar lojalnościowy
x