Case Studies, Hashlovers

Case study: #Maracana czyli finał MŚ w Instagramowym obiektywie

Przeglądając tony tych materiałów nietrudno zauważyć, że futbol to prawdziwa pasja milionów i potrafi łączyć ludzi jak nic innego na świecie. Domowe telewizory przystrojone narodowymi barwami, korki szampanów strzelające w mieszkaniach po zwycięskich spotkaniach, wiwatujące tłumy na ulicach czy popularne selfie wprost ze stadionu – z zamieszczonych na Instagramie zdjęć długo możnaby wybierać mozaikę obrazującą to, co w tym sporcie jest najpiękniejsze – emocje.

Kulminacyjnym punktem aktywności fanów był oczywiście mecz finałowy. Postanowiliśmy zrobić pewien eksperyment: korzystając z narzędzia Hashlovers TURBO ustawiliśmy na godzinę przed pierwszym gwizdkiem sędziego subskrypcję, zbierającą w jedno miejsce wszystkie zdjęcia udostępniane w promieniu 1 km od stadionu Maracanã, na którego trybunach zasiadło niemal 75 tysięcy kibiców, prawie każdy ze smartfonem w dłoni.

Hashlovers Maracana2

Efekty przerosły nasze najśmielsze oczekiwania: podczas gdy na boisku worek z bramkami nie mógł się rozwiązać aż do 113 minuty, na Instagramie w każdej sekundzie kibice bombardowali nas nowymi zdjęciami. W ciągu całego spotkania i dekoracji zwycięzców, spłynęło do nas dokładnie 4116 unikalnych fotografii wprost ze stadionu.

Hashlovers Maracana_1

Co ciekawe na trybunach Maracãny znalazło się całkiem sporo Brazylijczyków, chociaż ich drużyna nie dostąpiła zaszczytu gry w wielkim finale. Niemal wszyscy jak jeden mąż wspierali…reprezentację Niemiec, która przecież upokorzyła ich w półfinale. Dla nich jednak ewentualna wygrana Argentyny – sąsiada, którego nie darzą szczególną sympatią byłaby klęską gorszą niż dotkliwa porażka z podopiecznymi Joachima Loewa. Z pewnością odetchnęli po ostatnim gwizdku, kiedy to stało się jasne, że Niemcy zostali nowymi mistrzami świata. Wtedy też nadeszła kolejna fala zdjęć – wśród nich znalazło się między innymi selfie zrobione przez jednego z niemieckich piłkarzy z samą… Angelą Merkel. Ale królowały również inne poruszające obrazki – niemieccy kibice pocieszający Argentyńczyków, radość zwycięzców, gorycz i łzy pokonanych.

Angela Merkel selfie

Emocje po zakończonym mundialu powoli opadają, jednak dzięki milionom zapisanych zdjęć pozostaną dla nas zawsze żywe i dostępne w każdej chwili. My zachęcamy do obejrzenia naszej mundialowej galerii – wystarczy wejść na: http://hashlovers.pl/#copadomundo

Przeżyjmy to jeszcze raz!

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x