Abanana, Ciekawostki branżowe, Najnowsze

McKinsey&Company: firmy mają trzy miesiące na pozyskanie konsumentów

McKinsey & Company − amerykańska spółka zajmująca się doradztwem w zakresie zarządzania strategicznego podzieliła się w ramach Impact Academy danymi, które zawarto w badaniu Global McKinsey Consumer Sentiment.

W związku z poszukiwaniami nowych dróg promocji oraz sprzedaży przez wiele firm McKinsey zapytał ankietowanych, również w Polsce, o zmianę trybu życia oraz nawyków konsumenckich. I tak aż 50% respondentów sądzi, że ich życie w ciągu trzech miesięcy wróci do normy, a tym samym przez 90 dni, które przed nimi, są skłonni do kluczowych zmian w swoich nawykach zakupowych.

Zakres zmian w funkcjonowaniu firm oraz kanałów sprzedażowych dostrzec można, analizując obecne kierunki nowych aktywności i usług:

O potencjale, który aktualnie jest niewykorzystany w kontakcie on-line, świadczy poniższy wykres, na którym widoczny jest znaczący, bo aż trzykrotny, spadek intencji zakupów w sklepach stacjonarnych w stosunku do sprzedaży internetowej.

Dziś w sieci najczęściej kupuje się artykuły spożywcze, higieny osobistej, produkty dla dzieci i niemowląt oraz artykuły do domów. Wzrost sprzedaży odnotowano także w dziedzinach, które wiążą się z rozrywką i rekreacją możliwą do realizacji w bliskim otoczeniu.

Pozostałe kategorie w dalszym ciągu czekają na swoją szansę, a jak pokazuje pierwszy slajd – zegar ruszył i czas na pozyskanie konsumentów oraz ich utrzymanie – ucieka.

Zapraszam Cię na podcast specjalistów z Grupy Eura7!

Razem z zespołem pomagamy firmom rosnąć. Ten cel osiągamy dzięki odpowiedniej strategii, nowoczesnym narzędziom i skutecznym działaniom marketingowym. Uwielbiamy łączyć nowe technologie, marketing i sztukę. Podobnie jak wyjątkowi goście, którzy w naszym podcaście dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami!

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Webinar lojalnościowy
x