Abanana, Reklama, Top 5, Wewnętrzne, Z przymrużeniem oka

New business, czyli jak wkręciliśmy prawie 200 firm?

Agencje reklamowe, agencje social media, agencje interaktywne, agencje 360… moglibyśmy tak bez końca wymieniać. Na rynku mamy do czynienia z prawdziwym zatrzęsieniem firm o podobnym profilu. Jak zatem się przebić, zyskać rozgłos, a zarazem nawiązać współpracę z nowymi klientami?

Jednym ze sposobów jest… kreatywna wysyłka do firm. Ta może przyjmować różne formy. Jak zrobiła to agencja Abanana, dowiecie się za chwilę.

Przede wszystkim wytypowaliśmy prawie 200 firm, z którymi jeszcze nie współpracowaliśmy, a profilem swojej działalności i wytwarzanych produktów odpowiadają naszej specjalizacji. Następnie ustaliliśmy adresy działów marketingów tychże firm, co nie było zadaniem łatwym, ponieważ duża konkurencja sprawia, że instytucje nie dzielą się takimi informacjami zbyt chętnie. Dlaczego nie zadzwoniliśmy do nich i nie zapytaliśmy wprost? Zepsulibyśmy wtedy całą zabawę ?

Ale po kolei: wkrótce Boże Narodzenie, więc przygotowaliśmy kartki świąteczne dla każdego z cierpliwie namierzanych adresatów. – Nic nadzwyczajnego – powiecie. I macie rację, ale do nich dołączyliśmy obrandowane przez nas skarpetki świąteczne z logotypem Abanana oraz informację o realizacji zamówienia 50 000 sztuk identycznych skarpet dla każdej z firm. Stosowne pismo, spełniające standardy profesjonalnej korespondencji handlowej, zostało podpisane przez prezesa firmy produkującej skarpety – Musę Yamiensisa. Dlaczego pan Musa…? Już odpowiadamy: to jedna z odmian banana ?

Adresat pisma, czyli dział marketingu, aby sprawdzić status zamówienia, musiał wejść na specjalnie przygotowany landing page – www.abanana.shop

Tam, zamiast informacji o zamówieniu, zamieściliśmy specjalnie przygotowany film, w którym w sposób zabawny pokazaliśmy, w czym jesteśmy dobrzy i jaki jest profil naszej działalności.

Efekt? W ciągu tygodnia landing page odwiedziło ponad 150 osób, wiele wysłało nam informację, że dali się wkręcić w fałszywe zamówienie i ocenili przygotowaną przez nas akcję bardzo wysoko, prosząc jednocześnie o przesłanie propozycji działań dla ich firmy na podstawie wysłanych do nas briefów.

Jednym zdaniem: osiągnęliśmy zamierzony cel. Mamy nadzieję, że sama akcja wywoływała częściej uśmiech niż irytację, a bananowy pretekst przeistoczy się w kokosowy interes, czego życzymy wszystkim wkręconym i, oczywiście, sobie ?

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Nowa twarz w Abanana. Trafiłem tu z Ekstraklasy S.A., gdzie pracowałem na stanowisku managera ds. komunikacji. Poprzednio kierowałem biurem prasowym i odpowiadałem za politykę informacyjną Wisły Kraków. W klubie pracowałem od 2006 roku. Od lutego 2014 roku do lipca 2015 pełniłem funkcję rzecznika prasowego Białej Gwiazdy.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL