Ciekawostki branżowe, labber.pl - ogólne, Najnowsze, Reklama

Nie dla Ż po dobranocce

Czarne dni nastały dla przemysłu piwowarskiego, a przynajmniej dla ludzi zajmujących się piwnym marketingiem. Od 2019 roku, reklamy złotego trunku zobaczymy tylko po godzinie 23.

Można rzec, że Ministerstwo Zdrowia dopięło swego. Komitet Stały Rady Ministrów zaakceptował projekt nowelizacji ustawy, która ma zadbać o wychowanie młodzieży w trzeźwości i przeciwdziałać alkoholizmowi. Zgodnie z ustawą, reklamy piwa zostaną dopuszczone do emisji wyłącznie pomiędzy godziną 23 a 6 rano. Przepisem objęta zostanie telewizja, radio, kina oraz teatry.

Żubry jednak nie przepchnęły kłody spod nóg

W całej sytuacji można dopatrywać się rozmaitych korzyści natury moralnej i zdrowotnej, które dzisiaj zostawimy w spokoju. To, na co chcemy zwrócić uwagę, to konflikt, który wywiązał się między Ministerstwem Zdrowia a organizacjami branżowymi i związkami zawodowymi.

Te drugie są święcie przekonane, że politycy zignorowali wszystkie uwagi skierowane wobec ustawy na etapie konsultacji społecznych. Według związkowców, reklama piwa nie ma wpływu na większą konsumpcję trunku, a jedynie wpływa na podział rynku między poszczególne marki.

Tymczasem restrykcyjnie

W oświadczeniu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl pojawiła się wyraźna obawa o całkowity zakaz reklamy piwa w telewizji oraz negatywny wpływ ustawy na gospodarkę, finanse publiczne i rynek pracy.

Szacuje się, że blisko 65% budżetów reklamowych piwnych brandów pochłaniały reklamy telewizyjne w godzinach 20 – 23. Od 2019 roku środki będą musiały zostać rozlokowane na inne godziny i kanały. Marketing czeka zatem piwna rewolucja.

Zapraszam Cię na mój podcast!

Bohaterem każdego odcinka podcastu jest nieoczywiste słowo lub skrót stosowany na co dzień w agencjach marketingu internetowego, którego znaczenie wyjaśniamy wraz z moim gościem rozwijając temat konkretnymi przykładami, dzieląc się danymi i dostępnymi narzędziami.

Zobacz odcinki
Specjalista do spraw słowa, który porzucił radiowy mikrofon na rzecz marketingu. Pasjonat muzyki, motoryzacji i kreacji reklamowych, które wciskają w fotel lub bawią do łez. Podczas swojej krótkiej kariery zawodowej miał okazję sprawdzać swoje umiejętności na stanowiskach analitycznych, strategicznych i kreatywnych. W agencji Abanana spełnia się jako młodszy specjalista ds. Public Relations. Brakuje mu asertywności wobec własnych kreacji, dlatego podczas współpracy z firmą Microsoft został jej zagorzałym fanem.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie internetowym lub szukasz agencji specjalizującej się w komunikacji marketingowej - skontaktuj się z nami.

Zapisz się na biuletyn redaktora naczelnego
Łukasza Wołka. Bezpłatne porady
i nowości marketingowe oraz newsy
z Abanana i Eura7 na Twojej skrzynce e-mail
już za 5 minut!
Pole "imię" nie jest obowiązkowe, ale jeżeli chcesz, żebyśmy zwracali się do Ciebie po imieniu, podaj nam je :)
loader
Dziękuję za zapisanie się do
mojego biuletynu.
Otwórz teraz swoją skrzynkę mailową, potwierdź zgody i aktywację. Sprawdź proszę, czy mail ode mnie nie wpadł do spamu albo do ofert.
CEO Łukasz Wołek ŁUKASZ WOŁEK, REDAKTOR NACZELNY LABBER.PL